Update

Hi ladies!

Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne eerste kerst met je kindje achter de rug!
Al een hele poos wil ik weer eens een update doen, en eindelijk heb ik de tijd ervoor gevonden!


Op 6 november is Julia na een thuisbevalling van net 6 uurtjes geboren, wat was het heerlijk haar eindelijk te mogen bewonderen & knuffelen en weer een eigen kindje in onze armen te hebben!

Julia is een mooi, lief & tevreden meisje maar we hebben wel wat opstartproblemen gehad. Zo is na 3 dagen haar tongriem gekliefd omdat ze niet goed kon drinken. 2 weken later konden we eindelijk weer bij de KNO arts terecht dus toen dan eindelijk ook haar lipriem, pas toen kon ik haar voor het eerst pijnvrij voeden tot die tijd was het met gekromde tenen op mijn tanden bijten.

Door het moeizame drinken de eerste weken is ons meisje wel heel erg gaan clusteren van half 5 's avonds tot vaak wel 3 uur 's nachts. Dan leek ze pijn te hebben en kon ze gewoon geen rust vinden of slapen tenzij ze in mijn armen lag. Ook bij papa geen rust dus dat was wel super vermoeiend! Maar als ze eenmaal goed sliep kon ik haar soms overleggen in haar wieg en dan sliep ze meteen 9 uur door, zo moe was ze dan... Dat doorslapen ging ze doen toen ze precies een maand oud was, heerlijk!

Helaas is de kans op spruw groter na het klieven en helaas waren we de pineut. Doordat ze op het consultatiebureau niet goed hebben gekeken zijn we te vroeg gestopt met medicatie en kwam de spruw nog heftiger terug dan dat deze de eerste keer was. Nu dus andere medicatie wat lijkt te helpen.

Verder helaas veel last van verborgen reflux dus daarvoor medicatie die in iedergeval tegen de pijn helpt maar nog niet voldoende om rust in haar lijfje te creeëren dus zijn we 's avonds gaan inbakeren waardoor ze nu tussen 23:00 - 01:00 in slaap valt en dan nog steeds ruim 9 uur lang doorslaapt. 2 dagen geleden ook nog naar de osteopaat geweest. Nu is Julia al 2 dagen super relaxed, slaapt goed, clusterd minder, en lacht zoveel wanneer ze wakker is! Heerlijk, een tevreden baby en nu ook eindelijk mijn lijf weer een beetje terug voor mezelf!

Verder groeit ze goed! De eerste maand 6cm en bijna 1200 gram! 3 januari weer naar het consultatiebureau ben benieuwd wat ze dan gegroeid & aangekomen is! Dan ook de eerste inentingen... De tijd vliegt!

Iedereen alvast een heel gelukkig nieuwjaar!

Liefs,
Marieke




 
hoi marieke wat vervelend allemaal maar fijn om te lezen dat het nu gaat . Wie heeft je inbakeren geleerd en waarmee doe je dat ?
Wat heeft de Osteopaat gezegd en waarom ben je daar heen geweest ? Moet je nog tereug ?
 
Hi hmimes,

Het inbakeren is iets waarin ik me verdiept heb toen Elias 6 weken oud was. Ik heb verschillende inbakersystemen bekeken en geprobeerd, ook instructies d.m.v. filmpjes en een kieswijzer toegepast http://www.ikbenmama.nl/themas/547_727/Alles%20over%20inbakeren Daarop heb ik mijn keuze gebaseerd. Nu ze nog zo klein is kan ik haar nog inbakeren met een hydrofiel luier, maar binnenkort zal ik overstappen op een Dreamswaddle. Die heb ik nog van Elias liggen en bevielen me het best.

De Osteopaat zijn we heen gegaan vanwege de reflux. De medicatie helpt namelijk tegen de pijn maar pakt niet de oorzaak aan. De Osteopaat vond een beknelling in haar nek en spanning op haar slokdarm en maag, dat heeft hij behandeld. Binnenkort nog een keer terug, maar ze lijkt nu al wel veel meer rust in haar lijfje te hebben en kan nu zelf in slaap vallen in bed! Heerlijk!
 
Nou dat ging allemaal niet echt van een leiendakje zeg!
Maar het gaat nu steeds beter, dat is al fijn. En wauw deze week al de eerste prikjes, gaat idd snel allemaal. Wat gaat dat snel hè?

 
marieke tot wanneer heb je de dreamswaddle gebruikt of vanaf wanneer tot wanneer .
Ik heb de puckababby aangeschaft maar ben niet zo tevreden ermee want hij kan gewoon zijn armpjes bewegen en dat is niet zo handig . Gaat naar zijn mond ermee en laat de speen vallen etc .
Was het moeilijk voor je kind om eraan te wennen . En is het inderdaad makkelijk voor verschonen ?
 
Het gaat zeker snel baby-love!

Hmimes,
Ik baker nu nog in met een hydrofielluier, en dat past nu nog prima wanneer je het als volgt doet:
1) vouw je hydrofielluier in een driehoek
2) leg de hydrofiel luier in het bedje met 2 punten aan de zijkant, 1 beneden
3) leg je kindje erop met de vouwrand op kin hoogte
4) vouw een flap over de schouders naar beneden, over de arm, onder het ruggetje door (de punt komt aan de andere kant van je kindje uit) doe dit ook voor de andere kant.
5) dekentje erover, lekker instoppen en klaar!

Binnenkort gaat Julia dus over naar de dreamswaddle die is verkrijgbaar in twee maten.
Small: 3.17kg - 6.35 kg. Large: tot 9,98 kg.
Elias legde ik erin en vanaf dat moment sliep hij meteen 3 uur aan een stuk overdag, ipv steeds maar 45 min. Binnen een week sliep hij 's nachts door. Verschonen is hiermee heel handig want er zit een rits in die ook van onder naar boven open kan. Het bovenlijf blijft dus ingebakerd tijdens het verschonen.

Ik ken nog iemand die de dreamswaddle ook gebruikt voor haar dochter, zij was overgestapt van een puckababy naar de dreamswaddle omdat de puckababy haar kindje ook nog te veel bewegingsvrijheid gaf. Ook zij is superenthousiast!
 
oo oke blij om je reactie te mogen lezen marieke !
Ik heb op marktplaats een setje gevonden maar helaas large is nu nog te groot . Even rondkijken .
 
Terug
Bovenaan