Updaten (o.a. Nelly, Marieke, Ilya, Pauline, Ellen, Renske, Lonneke, Pally etcetcetc): hoe is het m

Vergeef me maar vast mijn vraag hoor en als je geen zin hebt om te reageren: gewoon niet doen natuurlijk....

Maar ik ben gewoon weer even benieuwd hoe het met jullie is! Bijvoorbeeld met de spreidbroek van Lynn, de voorkeurshouding van Vince, het slapen van Meike, 3 kleine kindjes en een herstellen van een keizersnee bij Lonneke, de operatie van het zoontje van Pally......... Zomaar een greep van allerlei berichtjes die hier de afgelopen tijd gepasseerd zijn en waarbij zoveel betrokken gereageerd wordt door iedereen. En hoe is het met de mama's waar de tweede alweer (bijna) toe zijn aan een eerste verjaardag? Wat gaat het snel he?

Pauline en Ellen die ik al een tijdje niet 'gelezen' heb, alles goed bij jullie?
Ik vergeet er vast een heleboel, maar de intentie is om weer even 'bijgepraat' te worden voor wie er zin in heeft.

Het is nu wat rustig hier, dus wie zin heeft om even bij te kletsen: Go ahead!

Liefs
Susan

Hey Susan,

Ben toevallig net ingelogd. Lief dat je zo belangstellend bent.
Ik reageer nog wel, maar niet meer zoveel. Waarom niet? Tja een beetje een combinatie van van alles denk ik. Heb net een aantal nachten wel goed geslapen, maar de afgelopen maanden waren wat dat betreft een drama. Heb nachten van 12 tot 6 wakker gelegen...waardoor? tja, zeg het maar...werd er in ieder geval niet vrolijk van en dan hier gezellig meedoen kwam er niet van. Stond meer in de overlevings-mode zeg maar.
Daar komt bij dat Julian overdag bijna niet meer slaapt (ja wel op het kdv, grrrrr, maar dus thuis niet meer), dus minder tijd overdag voor mij om even in te loggen.
En wat ook meespeelt...(en ik benieuwd of ik de enige ben of dat er meer zijn)... ik heb het idee dat de  onderwerpen steeds verder van mijn belevingswereldje komen te staan...ben niet zwanger, ook niet net bevallen, heb geen problemen of leuke ervaringen met 2 kids, alles gaat hier gewoon z'n gangetje. En ik besef me ook dat ik zelf onderwerpen in de groep kan gooien en dat neem ik me bij deze ook voor.

Kortom, ik ben ik niet weg hier hoor, maar door een combi van oorzaken wat minder actief geweest.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Nou ten eerste vind ik het erg lief dat je erna vraagt..
Ten tweede je geheugen is blijkbaar veel beter als die van mij...haha

Hier gaat momenteel alles zijn gangetje.
Rowan is 3 maart geopereerd. Ze hebben hem een soort pasta in zijn urineleiders gespoten om die zo wat smaller te maken. Verder hebben ze weer naar zijn nierfunctie gekeken, deze was prima. Altans de linker, de rechter is veel kleiner en werkt maar voor 5 % maar samen zijn ze een goed team
Komende donderdag moet ik weer met hem naar maastricht en heb ik een gesprek met de kindernefroloog (voor de nieren) en dan zal ik horen hoe ze alles in de gaten gaan houden en of ze nog een onderzoek gaan doen om te kijken of de vorige operatie ook geholpen heeft.
Vorige week belde de kinderarts van hier en deze vroeg naar zijn bloeddruk.
Nou????????Eigenlijk wist ik het niet. alleen na de operatie van de vorige mand was deze wat hoog maar dit kon door de narcose komen.
Nu moest ik dus vandaag een paar uurtjes naar het zh voor bloeddruk metingen zodat de arts in maastricht hier donderdag naar kon kijken. Blijkbaar hebben mensen met nierproblemen vaker een hoge bloeddruk.
En idd de bloeddruk was hoger dan gemiddeld...

Al met al een heel gedoe maar verder is hij zo'n lekker tevreden kereltje waar ik echt van geniet.

Daarin tegen is Chloë uiteraard ook echt mijn schatje maar oh zo aan het peuterpuberen dat ik af en toe niet meer weet wat ik met haar moet. boos worden, negeren noem maar op.. Het boeit haar allemaal vrij weinig..Zodra ik bijvoorbeeld tegen haar zeg "Ook geen ijsje vandaag" zegt ze maar nu ben ik weer lief..
Om vervolgens weer verder te gaan met haar streken.
En de steken zijn nog niet het ergste, kan er vaak wel om lachen maar het gewoon echt niet luisteren..   Daar komt veel geduld bij kijken wat mama niet altijd even goed volhoudt...

Ben momenteel ook met bloedonderzoek bezig, want ben extreem moe, eigenlijk al vanaf??? tja weet het eigenlijk niet.. Ik slaap in ieder geval goed, vaak 9 uur aan een stuk maar sta nog moe op dus daar is iets wat niet helemaal in orde is.
Woensdag weer opnieuw naar de dokter..

Ook ik neem me iedere keer voor om meer te reageren maar heb vaak geen tijd, puf enz..

Maar goed een heel verhaal maar wel leuk om iedereen om de hoogte te houden en ook te lezen hoe het met de rest is..

Groetjes Pally mv Chloë en Rowan

ik reageer ook maar even want ik ben de laatste tijd ook heel veel afwezig, althans, ik lees mee maar reageer bijna even niet.
Ik ben druk met vanalles en nog wat. Enzo gaat nu alweer even naar de psz en dat gaat heel goed. Hij vindt het onwijs leuk!
Verder lekker druk met een beetje vanalles uitzoeken voor de vakantie.Over 2,5 week gaan we naar Italie en ik ben druk aan het zoeken wat er in de omgeving te doen is. En alvast een beetje te dromen erover hi hi hi.
We waren ook de tuin aan het verbouwen en na tijden is die eindelijk af. Dus nu kijken Enzo en ik 10x per dag of de plantjes al groeien, ha ha ha.
Maar alles gaat helemaal goed, soms komen de peuterstreken omhoog en heeft hij van de typische peuterbuien die je tot enige wanhoop kunnen drijven maar dat wordt steeds minder. Enzo is een echte vent aan het worden die ineens heel hard groeit (dus voor niks kledingmaat 92 aangeschaft waant meneer was er zo uit).

liefs
di silva

Hoi hoi!

Wat lief dat je er naar vraagt. (Een apart topic met een update van Lynn d'r heupjes openen krijgt geen tot weinig reacties, dus vandaar.)

Lynn heeft de bandage nu 2 mnd om. De eerste 2 weken waren verschrikkelijk, maar gelukkig heeft ze zich daarna er bij neergelegt, haha. 2 Juni moeten we weer een foto laten maken en hebben we een afspraak bij de orthopeed. Dan horen we of het effect heeft, hoelang we nog mee door moeten gaan en of ze eventueel een andere spreidbroek krijgt.

Gisteren is ze weer gewogen en gemeten. Onze buddha weegt nu 9,6 kg en is 70 cm. Haar onwikkeling (rollen, etc.) staat stil, maar zodra de spreidbroek af mag zal dat snel bijtrekken.

Dean is ook nog steeds een heel leuk mannetje. Af en toe heeft hij last van z'n peuterpuber-buien en dan kom ik behangrollen tekort. Maar wie heeft dat niet. Op de psz heeft hij het in ieder geval naar z'n zin.

Groetjes,
Nelly mv Dean (2,5) en Lynn (6 mnd)

quote: SusanT schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-04-2009 21:20:04'));

En hoe is het met de mama's waar de tweede alweer (bijna) toe zijn aan een eerste verjaardag? Wat gaat het snel he?

Nou, daarvan ben ik er eentje. Heel letterlijk zelfs, want onze Nika wordt a.s. vrijdag alweer 1 jaar! We zijn volop bezig met de voorbereidingen voor haar verjaardagsfeest.

Hier gaat alles goed, ook ik ben (al jaren, vrees ik  ) schuldig aan het "wel lezen, niet reageren"-principe... Ik lees echt (vrijwel) alles, maar meestal heb ik de puf niet om te reageren of denk ik dat er niemand op zit te wachten, haha. Heel stom eigenlijk, want als ik zelf een topic open ben ik blij met elke reactie die ik krijg. Okee, dus ik neem me bij deze voor toch echt eens wat vaker in te loggen en te reageren.

Zoals gezegd gaat hier alles goed, Nika groeit lekker en is een ontzettende lieverd en Isis is een geweldig lieve, leuke meid met flinke peuterpuber-aanvallen. Dat laatste zal jullie ook wel bekend in de oren klinken, haha. Nika en Isis samen gaat echt super goed, Nika is dol op Isis en andersom. Nika heeft gewoon de hele dag door live entertainment, en Isis is mama de laatste tijd aan het helpen met opvoeden ("nee Nika, mag niet!"). Echt heel grappig.

Met mij ging het een tijdje wat minder, geen dramatische toestanden hoor maar ik merkte wel dat ik niet meer lekker in m'n velletje zat. Ik had het gevoel alleen maar aan het rennen en vliegen te zijn, alleen maar aan het 'zorgen', en  ik werd daar geen leuker mens van.  Heb ook wel een heftige periode achter de rug, natuurlijk (mijn vriend 2x binnen 1 jaar werkeloos, geboorte Nika, binnen 1 jaar mijn schoonvader en onlangs mijn vader verloren). Na wat gesprekken met een psycholoog en vooral veel met mezelf bezig te zijn gaat het nu veel beter. Ik kan weer genieten van de kleine dingen en natuurlijk van mijn meiden!

Leuk dat je ernaar vroeg...

Groetjes,
Myrna mv Isis (2,5) en Nika (bijna 1!)

Lief dat je er naar vraagt!

Met Vince gaat het goed! Afgelopen dinsdag naar de kinderarts geweest en hij hoeft geen helmpje! Zijn oren blijven wel scheef staan, verschil is 1.5 cm, maar als dat het enige is, hoor je ons niet klagen!
Verder gaat het goed met de fles. Overdag krijgt hij de fles en vanaf vanavond ga ik ook de avondvoeding naar de fles doen. Vince is een heerlijk vrolijk en zeer aanhankelijk mannetje (heerlijk). Hij kraait en maakt gekke geluiden, waar wij echt van genieten. Het meeste is hij dol op Lyanne, als hij haar maar ziet, wordt hij helemaal gek.

Met Lyanne gaat het ook goed, ze is een rasechte peuterpuber, we komen behang tekort, maar dat hoort er nu eenmaal bij, maar af en toe weet ik het gewoon even niet meer en barst dan in huilen uit als ze op bed ligt. Maar ze is een echte lieve meid, ook helemaal gek op haar broertje.

Met mij gaat het op het moment goed, heb ups en downs, maar daar blijven wij aan werken. Ik geniet  met volle teugen van ons gezinnetje.

Tussen Jorg en mij gaat het ook beter, we zijn er nog lang niet, maar het heeft zijn tijd nodig en wij zijn goed op weg!

Groetjes, Marieke mv Lyanne en Vince

Terug
Bovenaan