Uren kletsen voor het slapengaan

<p>Iemand die dit wellicht herkent en nog een tip heeft? Mijn zoontje (2,5 jaar) gaat s avonds rond 19.30uur naar bed, maar slaapt niet eerder dan 21.30/22.00uur. Om gek van te worden, want ‘s ochtends is hij dus niet uitgerust en rond 11uur is hij dan al eigenlijk aan het inkakken. We hebben van alles al geprobeerd: middagslaapje ingekort naar een uurtje, later naar bed ‘s avonds of juist eerder, maar niks lijkt te werken. Iemand die dit herkent? </p>
 
Mijn zoontje zelfde leeftijd had precies hetzelfde ik heb meteen de middagdutjes afgeschaft, maar gaat nu wel rond half 7 7u naar bed. Als hij echt moe is valt hij smiddags even op de bank in slaap maar dat komt zelden voor.
 
Middagslaapje stoppen denk ik! 
Mn oudste dochter had dit ook rond die leeftijd. Door het middagslaapje was ze gewoon echt niet eerder moe in de avond. Ook al sliep ze maar een uurtje van 13.00-14.00, het was elke avond 22.00 voor ze sliep én om 6.00/6.30 altijd wakker.
Met precies 2.5 jaar gestopt met het middagdutje. En ja, dat was best even pittig de eerste 2 maanden. Ze was echt wel moe, maar ik liet haar dan een uurtje rusten op de bank en chillen voor de tv. En dan was ze over de moeheid heen. Om 17:00 werd ze ook weer moe, maar we aten op tijd en dan douchen en om 19.00 naar bed. Dan sliep ze direct én ze slaapt sindsdien vaak tot 7.00 of later, wat ze nooooooit deed toen ze nog een middagdutje deed! 
Ik vond het zelf wel balen dat het middagdutje eraf ging, t is toch een momentje voor jezelf op de dag en dat is dan voorbij.. maar het ritme dat we nu hebben is eigenlijk veel fijner. Overdag gewoon wakker, maar wél elke avond vanaf 19.00 rust in de tent én ze slaapt dus langer uit dan ze ooit deed. 
De eerste 2 maanden was het even doorzetten soms, maar ze is nu net 3 jaar geworden en ondertussen gaat het prima zonder dutje en slaapt ze Dus nog steeds van 19.00-7.00/8.00! 
Ik werk op een kinderdagverblijf en veel kindjes stoppen toch echt met het middagdutje rond de 2.5 jaar. Omdat het idd anders s avonds feest is! 
 
Ooh neee!! Ik blijf erbij, zolang er Corona is doen we absoluut aan middagdutjes, maar ik vrees het ergste nu ik dit lees.
Bijna 2,5 en de middagdutjes worden met de dag korter en het inslapen ‘s avonds gaat ook steeds vaker gepaard met lekker kletsen... En dat uurtje/anderhalf uurtje ‘s middags is me eigenlijk wel een soort van heilig ? 
 
We shall see, fingers crossed, geef me hoop ?
 
Dit hadden wij precies ook! En we dachten, omdat ze nog zó diep sliep tussen de middag, dat ze dat slaapje nog erg nodig had. Niets bleek minder waar. Beetje rust pakken tussen de middag met filmpje of gewoon chillen en hup om 19:00 naar boven. Slaapt binnen het half uur. 


succes!
 
Mijn zoontje is 2 jaar en 3 maanden en had dit ook.  Nu die geen slaapje meer doet overdag  hebben we er geen last meer van en hij gaat gelijk slapen. 
Wellicht dat overwegen?
 
Terug
Bovenaan