Uren krijsen

<p>Help! Onze kleine meid is nu bijna 2 weken oud, en overdag doet ze het geweldig. Maar zodra ze in haar bedje moet, na de voeding van ongeveer 20 uur, gaat ze echt ontzettend krijsen. Knuffelen, verschonen, voeden, we proberen alles, maar ze is niet kalm te krijgen. Dit kan wel tot 2 a 3 uur snachts duren. Huiluurtje ok, maar dit duurt echt uren en uren. Als we haar even laten liggen wordt ze helemaal hysterisch. Uiteindelijk valt ze toch een keer in slaap en dan slaapt ze ook uren door. Overdag slaapt ze ook prima tussen de voedingen door. We weten niet wat we hiermee aan moeten. Iemand tips? </p>
 
Denk toch huiluurtje. Die kunnen namelijk uren duren. Als hij 2 A3 uur duurt is dat nog vrij kort.  Houdt je kindje lekker bij je. Nog veel te klein om alleen weg te leggen. Ik heb uren met mijn dochter bovenop mij gelegen. Rond 15 weken wordt het beter. 
 
Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt @JuBle ? volgens mij bedoelt ze dat het van 20u tot 3u s nachts kan duren. Dat is wel erg lang. Ik zou denken dat je dochtertje nog niet alleen gelaten wil worden. Ze is nog erg jong en vaak hebben ze gewoon behoefte aan bij je zijn. Ik zou haar dus lekker bij je houden of bijv in de box of kinderwagen bij jullie beneden leggen. Over een tijdje zal het vanzelf beter gaan en heb je je avonden weer een beetje voor jezelf.
 
Dat het een huiluurtje heet betekent niet dat het ook echt maar een uur duurt ;) Het is gewoon het verwerken van de dag. Heel vervelend en heel sneu, maar het hoort er echt bij
 
De eerste 3 maanden zijn heel zwaar. Wordt waarschijnlijk in de komende weken ook alleen maar meer, de huilpiek zit bij ongeveer 8 weken bij de meeste baby's. Over een paar weken komen er ook darmkrampen bij. Ik zou het even de tijd geven, dan zitten er soms ineens een paar goede dagen bij. 
Ik zou haar inderdaad niet meer in bed leggen, maar gewoon bij jullie houden tot je zelf naar bed gaat. Er zit niets anders op dan lief zijn en troosten. :) Wij hebben de eerste maanden uren wiegend rondgelopen in de avond. Vanaf 9 weken werd het beter. 
Succes!!
 
Wat iedereen al zegt.. is dit heel normaal voor een baby van 2 weken. En het wordt idd waarschijnlijk nog wel erger, binnenkort komen de krampjes erbij. 
Ik heb 2 dochters, de jongste is alweer 10.5 maand oud. Maar de eerste maanden liepen we uuuren met ze rond op de arm s avonds. Echt uren! Rond de 3 maanden was dat voorbij. Maar voordat ze écht in hun eigen bedje sliepen vóór 23.00, waren ze toch al wel 4-5 maanden oud. Tot die tijd dus veel onrust s avonds en de eerste deel van de nacht (van 21.00-23.00 ongeveer) op schoot slapen.
Succes, t is heel normaal babygedrag,  ook al is het enorm pittig. Het hele eerste jaar bestaat uit pittige nachten en periodes van moeilijk slapen. Mijn dochter was afgelopen nacht bijvoorbeeld ineens wel 8x wakker, serieus elk half uur tussen 1.00-4.00. Uiteindelijk hebben we haar maar tussenin gelegd en sliep ze weer even. Soms weet je het gewoon niet met baby's, of ze nou 2 weken of 10 maanden oud zijn ;) Succes het komende jaar! :) 
O, en een huiluurtje duurt vaak wel zo'n 3 uur hoor... Wat jij beschrijft is wel wat langer, maar een hele avond huilen is niet raar.. zeker niet met de krampjes binnenkort. Houd je kindje lekker op schoot, zeker die eerste 3 maanden. Verwennen kun je ze écht nog niet!!!
 
Wat iedereen al zegt.. is dit heel normaal voor een baby van 2 weken. En het wordt idd waarschijnlijk nog wel erger, binnenkort komen de krampjes erbij. 
Ik heb 2 dochters, de jongste is alweer 10.5 maand oud. Maar de eerste maanden liepen we uuuren met ze rond op de arm s avonds. Echt uren! Rond de 3 maanden was dat voorbij. Maar voordat ze écht in hun eigen bedje sliepen vóór 23.00, waren ze toch al wel 4-5 maanden oud. Tot die tijd dus veel onrust s avonds en de eerste deel van de nacht (van 21.00-23.00 ongeveer) op schoot slapen.
Succes, t is heel normaal babygedrag,  ook al is het enorm pittig. Het hele eerste jaar bestaat uit pittige nachten en periodes van moeilijk slapen. Mijn dochter was afgelopen nacht bijvoorbeeld ineens wel 8x wakker, serieus elk half uur tussen 1.00-4.00. Uiteindelijk hebben we haar maar tussenin gelegd en sliep ze weer even. Soms weet je het gewoon niet met baby's, of ze nou 2 weken of 10 maanden oud zijn ;) Succes het komende jaar! :) 
O, en een huiluurtje duurt vaak wel zo'n 3 uur hoor... Wat jij beschrijft is wel wat langer, maar een hele avond huilen is niet raar.. zeker niet met de krampjes binnenkort. Houd je kindje lekker op schoot, zeker die eerste 3 maanden. Verwennen kun je ze écht nog niet!!!
 
Terug
Bovenaan