Uren wijzigen voordat je met verlof gaat? Mij niks verteld!

A

Anoniem

Guest
allo allemaal

Morgen is de laatste dag van mijn zwangerschapsverlof.
Gister werd ik gebeld dat ik maandag moet komen werken omdat ik mijn contract heb getekend oor 20 uur.
Ik zei gelijk ja maar dat kan helemaal niet heb geen oppas.
Zeiden ze van ja maar je had van te voren moeten zeggen dat je minder kon werken.
Heb ik gezegd en nu is er niks opgeschreven en zit ik emt de penarie.

Ik was de 4de die dit jaar met zwangerschapsverlof is gegaan of is geweest dus ze hadden mij erop kunnen wijzen toch??!
Het is voor mij de eerste en voor die andere 3 was het de tweede of derde dus die hebben er meer ervaring mee.

Kunnen jullie mij helpen?!

Je verhaal is me niet helemaal duidelijk. Ben je minder gaan werken of hetzelfde aantal uren? Ik blijf zelf gewoon 36 uur werken na mijn verlof, maar voor mij werkgever is klip en klaar op welke dagen ik werk, omdat ik dat zelf heb aangegeven. Ook is mij hiernaar gevraagd. Het is uiteraard aan je leidinggevende om met jou te bespreken wanneer je wel/niet kunt en wilt werken. Wanneer hij/zij niet met jou in gesprek is gegaan, is het - maar dat is mijn mening - aan jou om aan te geven als je iets wilt veranderen in je werktijden. Als alles bij het oude blijft, hoef je natuurlijk zelf ook niets te zeggen.

Terug
Bovenaan