Uren wijzigen voordat je met verlof gaat? Mij niks verteld!

A

Anoniem

Guest
allo allemaal

Morgen is de laatste dag van mijn zwangerschapsverlof.
Gister werd ik gebeld dat ik maandag moet komen werken omdat ik mijn contract heb getekend oor 20 uur.
Ik zei gelijk ja maar dat kan helemaal niet heb geen oppas.
Zeiden ze van ja maar je had van te voren moeten zeggen dat je minder kon werken.
Heb ik gezegd en nu is er niks opgeschreven en zit ik emt de penarie.

Ik was de 4de die dit jaar met zwangerschapsverlof is gegaan of is geweest dus ze hadden mij erop kunnen wijzen toch??!
Het is voor mij de eerste en voor die andere 3 was het de tweede of derde dus die hebben er meer ervaring mee.

Kunnen jullie mij helpen?!

De vorige keer toen ik met verlof ging kwam mijn bzin bij mij op kraam visite en die heeft samen met mij een forumlier ingelvuld dat ik 5 uur minder wilde gaan werken.
Nu heb ik gisteren mijn nieuwe bazin gebeld dat ik straks weer 5 uur ouderschaps verlof wil opnemen per week. Heb geen idee hoe dit nou verder gaat, ik moet per 30 december oficieel weer werken.

Succes met je probleem!

Monique

Hoi,

Er zijn wat dingen die ik snap aan jouw verhaal.

Is er van te voren niet verteld wanneer je weer moet gaan werken? Je weet zelf hoeveel weken verlof je hebt (16 in totaal) dus kun je van te voren zelf berekenen wanneer je weer moet gaan werken, klopt dit niet met wat je werkgever nu aangeeft?

Hebben jullie van te voren niet afgesproken op welke dagen je gaat werken?

Toen ik na de eerste part-time ging werken (ik werk bij een bank en ging van 35 uur naar 22 uur) werd het van te voren afgesproken en vastgelegd in een nieuw contract wat ik pas vlak voor mijn verlof hoefde te tekenen.

Twee dagen na je bevalling krijg je een brief: Beste....., Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon/dochter ........ Voor de goede orde laten we weten dat je verlof loopt t/m ....., je eerste werkdag zal zijn ........

Ook leuk hoor zo'n brief, je bent koud bevallen en wordt met weer aan het werk gaan geconfronteerd (maar goed, wel duidelijk).

Het is mij dus niet helemaal duidelijk wat er van te voren met jou wel of niet is doorgenomen. Wanneer dacht je zelf weer te moeten gaan werken, en hoe heb je opvang geregeld?

Wanneer is je kindje geboren?

Syl

Hoi,

Ik begrijp je verhaal ook niet helemaal. Het is toch wel logisch dat je voor je verlof op je werk bespreekt wat de mogelijkheden zijn t.a.v. PT werken en dat je dan ook afspraken maakt op welke dagen en op welke tijden je gaat werken. Of je nu je contract laat aanpassen of dat je ouderschapsverlof opneemt, het lijkt mij niet meer dan logisch dat je dergelijke zaken bespreekt voor je met verlof gaat. Zo kan je werkgever ook eventueel een nieuwe medewerker zoeken voor de uren die jij inlevert. Het aanvragen van ouderschapsverlof moet sowieso 3 maanden van te voren.
En waarom heb je geen oppas? Heb je de opvang van je baby nog niet geregeld dan? Wist je helemaal niet dat je verlof nu zou aflopen?
Ik ben nog wel even benieuwd naar een reactie van jou en hoe je het nu maandag gaat doen? Ik wens je er in ieder geval sterkte mee!

Janine

Terug
Bovenaan