uridice schreef

Hoi Urdice, dat kan nog wel eens verschillen per verloskundigenpraktijk. Wat ik het meest heb zien terugkomen is rond de 8 weken, dan de termijnbepalingsecho rond de 10-12 weken en dan als je dat wil de 20-weken echo.
Zelf heb ik er één extra gehad vanwege de nekplooimeting (8, 10, 12 en 20 weken) en heb ik nog een pretecho volgende week zaterdag met 24 weken. groetjes, Ingrid

Bij ons was het rond de 8 weken, rond de 13 weken, als je wilt een 20 weken echo in het ziekenhuis en dan rond de 36 weken nog een echo om te zien of de baby met het hoofdje naar beneden ligt. Dus 3 bij de verloskundige en 1 in het ziekenhuis.

Die rond de 8 weken en 36 weken zijn niet standaard. Ik heb rond 8 weken niet gehad en je krijgt er met 36 weken alleen één als er bijzonderheden zijn of ze extra willen checken.

Standaard is 12 weken en als je wil 20 weken.

Hoi Uridice,

ik ben een van de weinige gelukkigen die iedere maand een echo krijgt.
Ik ben dan ook zwanger van een tweeling. En om dan de groei en andere zaken in de gaten te houden moet ik elke maand naar de gynaecoloog toe.

Groet tamara.

Hey - ik las net een artikel - in de basiszorgverzekering zit de termijnecho inderdaad bij 12 weken en de 20-weken echo - die laatste hoef je niet te doen omdat niet iedereen wil checken op mogelijke afwijkingen.
Bij mijn praktijk is er 'standaard' een echo bij de intake rond de 8 weken - die hoef ik ook niet te betalen. groetjes,

Hoi, Ik kreeg de eerste echo pas bij 12 weken (de termijnecho) Dus niet eentje gratis vd praktijk bij de 8 weken ofzo, wat ik erg balen vond. En de 20 weken echo wordt in Nederland vergoedt. Dus 2 in totaal. Daarnaast hebben we zelf nog gekozen voor de nekplooimeting (ook bij de 12 weken) en kunnen we er nog voor kiezen een pretecho te laten doen. Die is het mooiste rond de 26/27 weken heb ik begrepen. Maar die is uiteraard voor eigen rekening. Liefs chris

Bij de eerste kreeg ik er 1 met 9w3d en met 20 weken.

Nu bij de tweede krjig ik er veeeeel meer. Heb intussen twee miskramen gehad en bij mn eerste is er van alles misgegaan tijdens de bevalling. Heb nu dus met 5w, 7w, 9w, 11w, 20 w, 24 w, 28w, 32w, 36w en dan tot slot nog met 38 weken. Nogal een verschil dus met mn eerste zwangerschap. Vanaf 24 weken zijn trouwens allemaal groei/liggings echo's.

Groetjes Jen

Terug
Bovenaan