urine meenemen?

he meiden,
Ik moet donderdag naar de verloskundige en moet dan voor het eerst me urine mee nemen .
Weten jullie toevallig of dit je ochtendurine moet zijn of maakt het niks uit?
Groetjes Wendy[al weer bijna op de helft nog 2 daagjes,gaat snellllllllllll!!!!!!!!!!!!!]

Hoi Wennie,

Het moet idd je ochtend urine zijn. Liefs willen ze dat je eerst de boel schoonmaakt. Vervolgens het midden stuk van je urine opvangen. Reden van schoonmaken en het midden van je urine is dat je zuivere urine hebt. Soms kan er wat afscheiding tussen zitten.

Aicha,
Reden van urine meenemen is denk ik dat ze willen kijken of er eiwitten in zitten. waarschijnlijk was het bloeddruk net iets te hoog. En uit voorzorg willen ze dat even nakijken. Als er te veel eiwit in de urine zit, kan het gevaarlijk zijn, want dan bestaat er kans op zwangerschapsvergiftiging. Maar goed, daar moeten we natuurlijk niet vanuit gaan. Het is pure voorzorg, maar goed dat ze de zwangere zo goedf in de gaten houden.

Liefs, Loekie & Kevin 29/05/2006

Weet niet of het echt iets met je bloeddruk te maken heeft hoor! Hier bij ons doen ze het standaard vanaf ongeveer 28 weken.(Mijn bloeddruk was maar 115/55)

Tegen mij zei ze dat de urine niet meer als 2 uur oud mocht zijn, dus als je 's middags moet zou ik geen ochtendurine nemen.

Liefs Annemarie

Volgens mij hoeft het idd geen ochtendurine te zijn. Wel "gewassen plas" zoals ze dat noemen. Ze steken er een stikje in, om te kijken of er eiwit of suiker in je urine zit. Dat heeft bij zo'n eerste onderzoek nog niet direct met iets te maken, het is net als het bloedprikken, om uitgangswaarden te weten.

bedankt meiden voor jullie advies!
Ik weet nu alleen nog niet of het ochtend urine moet zijn of dat het niet uit maakt.
En uit voorzorg neem ik me ochtend en gewone urine mee[hihi]
En dan zal een van de twee wel goed zijn denk!

En ik heb geen hoge bloeddruk teminste de laatste keer had ik 110 bij 80
dat was netjes zei ze.Het is denk gewoon een standaard iets daar denk.

Ik laat wel weten wat het nou is ,ochtend of middag pis[hihi]
groetjes wendy

Terug
Bovenaan