urine of vruchtwater???

lieve meiden,

Ik ben lilly en ben 33 weken en 2 dagen, schiet dus al aardig op.Ik heb een hele raare vraag, sorry hier voor maar ik kan neregn hier iets over vinden.Hier komt het.
Nu heb ik sinds 2 dagen het idee dat ik "dat ik steeds in mijn broekplas. Er komt steeds wat vocht uit mijn doos kleien hoeveelheden, is dit nu urine of vruchtwater heeft iemand hier ervaring mee. Mijn buik voelt wel iets pijnlijk aan maar niet zo van dat ik denk nu moet ik de vk bellen het voelt pijnlijk aan omdat de baby in de weg zit.
Kan iemand mij heer mee helpen??

Lieve meiden alvast bedankt voor jullie reactie.

Liefs lilly

Neem meteen contact op met je vk. Zij kan een testje (laten) doen om te kijken of het vruchtwater is. Als het idd vruchtwater is moet je daar niet zomaar mee rond blijven lopen.

lieve verloskundige,

Ik heb de vk gebeld en die is bij mij thuis geweest na een klein testje en aan de geur   kon ze zeggen dat het gelukkig geen vruchtwater is maar urine met wat slijmerige afscheiding. Gelukkig maar. Waarschijnlijk ligt de kleine erg op mijn blaas te drukken en neemt hierdoor de kracht van het "ophouden"af. Ik moet dus tijdig mijn blaas ledegen maar wel de geur in de gaten houden i.v.m. dat het wel zo kan zijn dat hte kan gebeuren dat er een klein scheurtje komt en ik dan weet waar ik op moet letten.

Bedankt voor je snelle reactie.

Liefs lilly

Hallo Lilly,

Ik herken dit enorm......ik ben nu 29 weken en 2 dagen zwanger.
Sinds een aantal weken heb ik dus ook dat ik steeds meer vocht verlies. Ik dacht ook eerst dat het vruchtwater was, maar de gynacoloog heeft een testje gedaan en die zei ook dat het urine was. Als ik nu bijv. nies dan verlies ik al weer een lading. Dit komt idd omdat het kindje tegen mijn blaas aan drukt
De gynacoloog raadde mij wel aan om de bekkenbodemspieren te trainen, want de spieren daar worden nu ook slapper en daardoor kan je ook sneller urine verliezen.

succes,

liefs Ukkie

Hoi,

Geloof me als het vruchtwater zou zijn dan zou je het echt merken, daar kan je echt niet omheen.. Bij mij brak namelijk eerst het vruchtwater en dat bleef namelijk maar stromen.
Veel succes.

Groetjes,
Cat

quote: cat reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-12-2005 13:11:51'));

Hoi,

Geloof me als het vruchtwater zou zijn dan zou je het echt merken, daar kan je echt niet omheen.. Bij mij brak namelijk eerst het vruchtwater en dat bleef namelijk maar stromen.
Veel succes.

Groetjes,
Cat

Sorry Cat, maar dat is niet bij alle vrouwen zo!!!!! Ik verloor kleine beetjes vocht, zodra ik kracht zette.... dus bij opstaan, niezen, hoesten en lachen. Dit was toch echt vruchtwater!!!!!!!!!!! Ik dacht eerst dat ik incontinent aan het worden was vanwege de druk op mijn blaas en de verzwakte bekkenbodemspieren.... Maar nee, het was echt vruchtwater! Moest binnen 48 uur bevallen vanwege infectiegevaar.

Dus alsjeblieft wees wat voorzichtiger met je antwoord. Iedere zwangerschap en bevalling is anders! In jouw geval lag je baby waarschijnlijk nog niet helemaal ingedaald en kon het vruchtwater blijven stromen, in mijn geval zat de baby shocking klem en kwam er maar een klein beetje vocht uit.

In geval van twijfel altijd verloskundige bellen!!!! Als het namelijk wel vruchtwater is en je negeert het...... kunnen er bacteriën bij je kindje komen en als je dan nog doorloopt is de kans dat je kindje overlijdt aanwezig.... Je zou het jezelf je leven lang kwalijk nemen.....

Wij waren er op tijd bij en ons kindje is twee dagen ter observatie in het ziekenhuis gehouden (ik mocht gelukkig ook blijven) gelukkig was ons kindje gezond.

Groetjes Nynke

Hai,

Mijn vorige bevalling is ook begonnen met het breken van de vliezen.
Ik was 3 weken te vroeg, dus ik had er nog helemaal niet op gerekend.
Ik merkte dan ook niks van het vruchtwater, ik heb veel afscheiding gehad en dat voelde ik er ook uit lopen. Dus ikd had nooit aan vruchtwater gedacht.
Tot mijn toemalige man  zij dat het vruchtwater was. Ik verklaarde hem voor gek, maar heb het toch even opgevangen, en inderdaad, helder water met witte vlokjes erin.
Mijn kindje was al ingedaald, dus kwam het met kleine beetjes. De weeen kwamen nog geen uur later al. 17 uur later had ik mijn dochter in mn armen.
Ik vind het ook heel moeilijk om het verschil te zien.
Ik hoor ook heel veel dat de plas omhouden erg moeilijk is aan het einde. Als je het niet vertrouwd, dan even een testje laten doen bij de vk.

Groetjes, Ris

Hey iedereen!

ik ben vandaag 37 weken en 3 dagen ver. Het is zeer spannend de tijd nu af te tellen tot het kleine wonder komt. Ik heb het wel gehad met zwanger zijn, ik heb zeer veel pijn in onderrug heupen en pijn trekt door tot mijn dijbeen. Zijn hier vrouwen die ook deze klachten hadden? 
zoja  wat deden jullie hier tegen? 

Ps het is ons eerste kindje,  voel je weeën opkomen? Zoja hoe voelen deze? 
groetjes!

Terug
Bovenaan