urine test???

hey meiden

bij mn eerste en 2e zwangerschap heb ik urine moeten afstaan zodat suikers enz werd getest.
ik heb nu geen ene urine test gehad, in heel mn zwangerschap niet!
ik dacht dat ze dat altijd deden in het begin van de zwangerschap en rond de 30 weken???

hebben jullie urine moeten afstaan?

vingerprik heb ik trouwens ook mn hele zwangerschap nog niet gehad! heb wel 3 keer bloed moeten prikken maar de laatste keer was rond de 25 weken.

ik ben bang dat mn vk een beetje laks is, omdat ik elke keer zeg dat ik me zo goed voel (wat ook zo is, maar dan nog moet alles neem ik aan toch wel goed in de gaten gehouden worden?)

ik kan me herrineren dat ik bij mn jongste (bij de oudste was dat nog niet) rond de 30 weken nog een liggingsecho heb gehad. ben nu 33 weken en nog geen echo gehad???
wel kon ze me vertellen de 20e dat ukkie met zn hoofdje boven lag maar ik had het wel leuk gevonden als ik nog een echo had gekregen (leuk voor het plakboek toch???!!!)

hebben jullie die echo al gehad?

zo, dat waren weer een hoop vragen :p

liefs, do

Goedemorgen, ik ben morgen 34 weken en heb 2 weken geleden een echo gehad om te kijken hoe de baby ligt en moest prikje in me vinger om te kijken hoe me ijzer is als je dat bedoelt met vinger prik.
Als je dat mist kan je toch naar vragen bij de vk, of heb je dat al gedaan?
Ik vond inderdaad ook leuk om die kleine weer te zien en ligt met haar hoofdje naar beneden.
Succes met alles.

X

Hoi hoi, ik heb ook geen een x urine hoeven inleveren. Bloedprikken is 2x gebeurd, met 12 weken en 28 weken. Verder geen vingerprik o.i.d. wat betreft de echo heb ik met 30 weken een groeiecho gehad omdat de kleine aan de grote kant leek met 20 weken. Maar een echo voor de ligging ken ik niet. Volgens mij kunnen ze dit idd gewoon voelen zoals je al beschreef. Naar mijn idee doet jou vk dus niet veel anders dan die van mij.

Hoi

Bij ons is het gebruikelijk om rond de 28 weken een keer urine mee te nemen en toen heb ik ook een vingerprik gehad om mijn ijzer te testen. Suiker kunnen ze ook aan je urine zien. Ik moet elke keer m'n urine meenemen ivm te hoge bloeddruk tijdens de vorige zwangerschap en deze keer ook weer een beetje.

En bij ons is het gebruikelijk om met 36 weken een liggingsecho te doen. Volgens mij kan de baby altijd nog draaien tot 36 weken, dus daarvoor heeft niet zo heel veel zin...

Als je er geen goed gevoel over hebt zou ik het gewoon aan je vk vragen.

Ik moet iedere keer als ik op controle kom urine meenemen. Ben vandaag precies 34 weken en heb 2 weken geleden een groei echo gehad en toen lag de kleine met zijn hoofdje naar beneden. Gisteren bij de vk is ook bevestigd dat ie al goed ligt. Over 2 weken weer een groei echo en dan kijken of ie nog goed ligt.
Een vingerprik heb een paar weken geleden ook gehad en gelukkig was alles verder goed.
Net als 8juli2010 zegt zou ik het gewoon aan de vk vragen als je je er niet goed bij voelt dat dit nog niet is gebeurt.

Bij mij is het juist anders om. Bij mijn eerste heb ik nooit urine hoeven testen en nu wel.
Had toen trouwens een andere verloskundige. Waarschijnlijk hebben ze bij de derde keer bloed prikken je ijzergehalte gecontroleerd. Dit was bij mij in ieder geval wel zo. Wat betreft de liggingsecho, die doen ze bij mijn verloskundige praktijk alleen als ze niet goed kunnen voelen hoe de kleine er bij ligt. Als je er onzeker over ben moet je het natuurlijk gewoon vragen. Onze goed bedoelde adviezen zullen je onzekerheid niet weg nemen denk ik. Succes!!!

Kan me geen urinetest heugen bij de eerste ( maar dat zegt niet zo veel.... Ben een zeef)
Nu ook niet.
Controle van ijzer wel, maar dat gebeurde tegelijk met bloedafname bij 27 weken, ivm rhesusfactor.

Terug
Bovenaan