Urineverlies bij overgeven

<p>Zijn er nog dames die alleen bij heel zware druk urineverlies hebben? Ik ben nu halverwege mijn 2e zwangerschap. Afgelopen week had ik keelontsteking en heb ik op aanraden gegorgeld met zout water. Hier moest ik enorm van overgeven zo vies was het. Bij de 4e keer flink kokhalzen verloor ik ineens veel urine. Dit heb ik nog niet eerder gehad. </p><p>Nu ben ik al 2 dagen aan het hoesten en soms komt het echt uit mijn tenen. En dan kan ik ineens de druk ook niet meer aan en verlies toch wat urine. Echt vervelend, want het is dan best veel. </p><p>Nu ben ik juist bij de bekkenbodem fysio geweest ivm een te gespannen bekkenbodem, te sterk. En moet ik beter ontspannen etc, omdat ik anders ook niet goed kan ontspannen bij de bevalling. </p><p>Nu zit ik me af te vragen of ik juist te ontspannen ben nu, en weer moet oefenen om sterker te worden. </p><p>Gedoe ?</p><p> </p>
 
Herkenbaar. Ik heb bij de eerste een totaalruptuur gehad en mijn bekkenbodem moest best wel herstellen. Maar ik had al maanden geen echte klachten meer. Ja wel wat pijn bij erg lange afstanden lopen of lang hurken, maar dat was het. 

Eenmaal zwanger van de tweede, ik was toen 8 weken zoiets? Ik kreeg een holteontsteking na een verkoudheid en moest zoveel hoesten een week of 3. Na een paar dagen verloor ik bij het hoesten ook steeds kleine beetjes urine. Geen druppels, maar echt een klein plasje. Ik heb maandverband gebruikt. Toen het hoesten over was is het weer gestopt. Ik ben nu 15 weken en ik heb geen last van urineverlies meer. Dus ik denk dat ik mijn bekkenbodem gewoon wat overspannen had. Alles moet al wat harder werken door de zwangerschap en het verweken. En hoesten, niezen, overgeven enzo is best wel een dreun op je spieren. Ik merk wel dat ik nu weer meer last van pijn aan mijn bekken/bekkenbodem heb door de zwangerschap. 
 
[quote quote=10495339]Herkenbaar. Ik heb bij de eerste een totaalruptuur gehad en mijn bekkenbodem moest best wel herstellen. Maar ik had al maanden geen echte klachten meer. Ja wel wat pijn bij erg lange afstanden lopen of lang hurken, maar dat was het. Eenmaal zwanger van de tweede, ik was toen 8 weken zoiets? Ik kreeg een holteontsteking na een verkoudheid en moest zoveel hoesten een week of 3. Na een paar dagen verloor ik bij het hoesten ook steeds kleine beetjes urine. Geen druppels, maar echt een klein plasje. Ik heb maandverband gebruikt. Toen het hoesten over was is het weer gestopt. Ik ben nu 15 weken en ik heb geen last van urineverlies meer. Dus ik denk dat ik mijn bekkenbodem gewoon wat overspannen had. Alles moet al wat harder werken door de zwangerschap en het verweken. En hoesten, niezen, overgeven enzo is best wel een dreun op je spieren. Ik merk wel dat ik nu weer meer last van pijn aan mijn bekken/bekkenbodem heb door de zwangerschap.[/quote]
Ja dat is bij mij denk ik ook aan de hand. En wat je zegt over meer bekkenpijn: dat had ik ook heel erg tussen de 12e en 19e week. Met bb fysio (+mobiliseren stuitje, want die stond scheef, waarschijnlijk na de zware 1e bevalling met 2 uur persen, vacuüm en knip ) is het nu vrijwel weg. Doe wel trouw oefeningen en let op m'n houding. Dus dat is al een enorme verlichting. 
Ik hoop iig dat onze bekkenbodems goed krachtig blijven ook naar het eind toe! 
 
Terug
Bovenaan