Urineverlies HELP !!!!!

Ik schaam me een beetje om dit te schrijven maar vroeg me toch af of ik enigste ben met dit probleem en hoe jullie dit oplossen. Tijdens mijn zwangerschap van Zifjon was het aan het einde best wel erg geworden. Op het einde dacht ik zelfs dat ik vruchtwater aan het verliezen was maar dat bleek gewoon urine te zijn.   zwangerschap incontinentie maar ach ik moest toch al vaak naar de wc dus met een inlegkruisje om wat op te vangen was ok. Maar nu........ Gister moest ik niezen en ik plasten gewoon zo in mijn broek. Alles nat en de was in, ik moest me gewoon douchen. En vandaag weer !!!
Ik moest beide keren best wel nodig en dacht nog even iets snel te kunnen doen. Maar dat ik het gewoon liet lopen had ik niet verwacht. ik vind het verschrikkelijk en wil niet aan de Tena Ledi beginnen. Ik ben pas 24. Heb wel vanaf het begin oefeningen gedaan en ga vaak naar de wc om mijn blaas te legen maar dan als nog. Ook tussen door verlies ik druppels. Wie kan mij helpen. en gaat dit over ?  (schaam schaam )

Liefs van Mariska en Zifjon 7 maanden

hoi,
ik herken heel veel in je verhaal.
ik ben 22 en heb in febr een kleintje gehad.
na mijn bevalling kon ik het ook niet meer ophouden, en verloor ik urine als ik te hard de trap afholde, als ik moest niesen of hoesten, als ik op punt stond om naar de wc te gaan en voor ik er op kon gaan zitten liep het al,
als ik moest lachen, en gewoon zo, dan liep het terwijl ik niet voelde dat het liep.
Ik ben hiermee naar de huisarts gegaan en heb een door verwijzing gekregen voor bekkenbodem fysiotherapie.
Je krijgt daar simpele oefeningen mee, en die moet je thuis doen, ik moet zeggen dat ik soms gek word van oefenen, oefenen, etc.
Maar ik kan inmiddels wel grotendeels mn urine ophouden.

Ik snap dat je, je ervoor schaamt, hier zit er nog eentje,
maar als je er niets aan doet, en je zou ooit nog een kindje krijgen, of ouder worden word het alleen maar erger.
Mijn advies is: ga naar de huisarts en leg je probleem voor.

Succes, groetjes marina

mijn kleintje is trouwens 6.5 maanden,
beetje rare vraag, maar als je naar je onderkantje kijkt met een spiegel
 (niet het leukste wat er is!)
ziet het er dan nog 'gewoon' uit?

groetjes marina

Hoi,
Ik wil je ook aanraden naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing naar een bekkenbodemfysiotherapeut. Ik heb zelf 2 heftige bevallingen achter de rug en mij werd in het ziekenhuis verteld dat als ik op enige wijze urine (of ontlasting) niet op zou kunnen houden ik meteen aan de bel moest trekken. Achteraf heb ik dit helemaal niet nodig gehad, maar dat wist ik toen nog niet. Ik raad je echt aan dit te doen, want met het ouder worden en na eventuele volgende bevallingen kan het verergeren.  En dat wil je natuurlijk niet. Met oefeningen kan dit namelijk worden verholpen.
Ik ben na een tijdje ook nog eens naar de huisarts gegaan om een controle te laten doen. Ik wilde van een deskundige horen dat alles er vanonder weer 'normaal' uitzag . Gelukkig is alles goed.
Succes! Schaam je niet, want dat is nergens voor nodig.

Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Heee Meiden,

Ik ken het probleem niet zo heel erg. Alleen als ik al naar de wc moest en dan ineens ga niezen haha.

Maar ik ken wel iemand die daar last van heeft. Zij is ook naar de huisarts gegaan, ook omdat er van onder alles anders eruit zag dan voor de zwangerschap.
Ook zij heeft fisio gehad maar de huisarts zij over haar 'onderkantje' dat dr blaas een klein beetje gezakt was en dat ze nu een vrouwen vagina had ipv een meisjesvagina.
Leuke opmerking!
Toch voelt bij mij alles anders aan bij mn onderkantje (zoals ze dat zo mooi noemde in het ziekenhuis hihi) het lijkt wel scheef gehecht en (smerig detail) iets naar buiten te hangen, als iemand me begrijpt?

Liefs Reneke

Ik heb een bevalling gehad van net een kleine 3 uur, erg snel dus voor een eerste kindje en had maar 2 hechtingen (uitgescheurd). heb net even meteen gekeken maar ik zie niets bijzonders. De boel ziet er nog prima en strak uit :)   Ik kijk het nog even aan en doe verder gewoon mijn oefeningen, mocht het zo blijven ga ik naar de huisarts.
bedankt voor jullie tips en het is fijn te horen dat ik niet de enigste ben.

gr van Mariska

Hoi!

Ik zou je zeker aanraden om een verwijzing voor bekkenbodemfysio te vragen!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het is inderdaad zo dat wanneer je er nu niets mee doet en je evt. weer zwanger raakt, je een grote kans op incontinentie hebt voor mogelijk je hele leven!

Als doktersassistente heb ik meerdere malen vrouwen op mijn spreekuur gehad die wilden weten of alles er van de "onderkant" nog normaal uitzag, en 9 van de 10 keren is dit ook het geval.

@ Reneke: ik ben ook geknipt bij  mijn bevalling en hoewel het bij mij geen pijn doet met vrijen, heb ik ook een "scheefgegroeide"onderkant
Ik doe er echter niets mee, voglens de vrouwelijke huisarts waar ik werk komt ook dat vaker voor en als je er geen last van hebt bij vrijen, fietsen, plassen etc. hoef je er niets aan te doen.

Liefs Monica

Terug
Bovenaan