urineverlies

Hoi hoi!

Hier een berichtje van Iejoor, nu 18 weken zwanger.
Ik wou vragen of jullie ook soms last hebben van urineverlies?
Mij gebeurt dit soms als ik moet niezen of hard hoesten. Erg vervelend!
Bij mijn vorige zwangerschap had ik dit ook. Na de bevalling was het gelukkig meteen over, dus ik maak me er geen zorgen over. Maar vervelend blijft het wel!

groetjes van Iejoor   (het lukt me trouwens niet om het icoontje op de juiste plaats te zetten)

Hoi!

Nou je bent niet de enige . Hier nog iemand die daar last van heeft. Bij mijn vorige zwangerschap niet, maar nu wel. Ik draag dan ook continu een inlegkruisje. Tja het hoort er allemaal bij al is het niet leuk. Na de bevalling maar goed bekkenbodemspieroefeningen doen.

Groetjes Corina
22+6weken zwanger van de 2e

hoi hoi,

heel herkenbaar probleem.

Ik zit zelf bij de zwangerschaps-gym en daar hebben ze uitgelegt hoe dat komt. Je bekkenbodem is een soort web van spieren. Als je daar een goede controle over hebt, heb je geen last van dat urine verlies. Maar door je zwangerschap worden die spieren zwakker (er moet dadelijk een kind door). Dus zwakkere spieren, minder controle, vaker ongelukjes.
Op de gym hebben ze ons geleerd hoe je de bekkenbodem kan trainen. Eigenlijk heel simpel : span die spieren even aan, vast houden en weer loslaten. Dat doe je door je plas op te houden, als het ware.
Maar je moet het niet te veel trainen. Als je nu die spieren gaat trainen en dus sterker maakt, wordt het lastiger om je baby erdoor te krijgen.
Na de bevalling worden je spieren vanzelf weer sterker en ben je meestal ook weer van dat urine verlies af. Het help natuurlijk wel als je na de bevalling wel die bekkenbodem gaat trainen. Kan je zelf thuis doen of beter nog (en gezelliger) schrijf je in voor een cursus na de bevalling.

Moet wel zeggen dat je er al vroeg bij bent met urine verlies. Ik begin er nu pas echt goed last van te krijgen en ik ben 35+4. Dat ko0mt waarschijnlijk omdat het je tweede zwangerschap is en je bekkenbodem niet volledig strek is geworden na je eerste bevalling. Dus doe zoon cursus, echt een aanrader, anders blijf je dadelijk ook na je zwangerschap hier last van houden.

Veel succes.

Groetjes Jeanine

jahoor.... heel erg herkenbaar!
Ook ik heb de oefeningen voor de bekkenbodem gedaan maar het hielp mij helaas niets!
Mijn remedie...benen kruisen voor het niesen!! hahahahaha
Tsja, niets anders helpt dus dan maar zo.....

liefs Saskia 35,1wk

Herkenbaar hoor! Ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook,  en bij 2e al veel eerder. Heel irritant...

Maar na de 1e is het helemaal goed gekomen en nu, 4 maanden na bevalling van de 2e, is het eigenlijk ook alweer verdwenen.
(en dat zelfs zonder bekkenbodemoefeningen, was ik te lui voor ha ha!)

Sterkte ermee!

Oh vreselijk. Ik heb hooikoorts dus nies bijna de hele dag door. Ik heb ook altijd inlegkruisje bij me en opvriesdoekjes  maar weet niet tot wanneer ik ze mag gebruiken. Ben nu 20w +1d zwanger van mijn 3e. Ik kruis mijn benen ook altijd maar als ik echt nodig moet ja dan komt er altijd wel wat uit helaas. Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Grt Jacy

Terug
Bovenaan