urineverlies

Weet iemand hoe het zit na de bevalling met urineverlies. Na hoeveel weken moet het over zijn?
Ik moet maken dat ik op de wc zit met een volle blaas, anders is het mis. Ook op de knieen zitten en hoesten zijn lastig. Na hoeveel weken weet je dat dit een blijvend probleem is?
 
Hoi,

Ik heb er in het begin ook veel last van gehad. Het is zowiezo de bedoeling dat je je sluitspier, na de bevalling 'traint'. Althans dat advies gaven mijn verloskundige en mijn kraamhulp mij. Dus gewoon één of twee keer per dan even tien maal kort aanspannen, en dan tien seconden aangespannen houden. Bij mij was het over ongeveer 3 maanden na de bevalling. Ik denk dat, als het langer duurt, je beter toch even langs je huisarts kan gaan.

Succes, groetjes Marit
 
Hoi,

Ik heb het ook gehad. Tijdens de zwangerschap dacht ik dat overkomt mij niet, maar dus toch. Ik ben begonnen met zwangerschapsfitness, dat kun je zowel tijdens als na je bevalling doen. Alleen bekkenbodemoefeningen helpen om je spieren sterker te maken. En dus kun je dan beter de urine ophouden. Je kunt de oefeningen ook thuis doen en het liefst elke dag een paar keer.

Ga in kleermakerzit zitten en span je spieren aan. Wissel dit af met ontspannen. Bv: 10 tellen aanspannen en 3 tellen ontspannen. Je zult merken dat het vanzelf beter word. Je kunt deze oefeningen ook doen tijdens het autorijden en niemand merkt het.

Succes, Sas
 
ik ben 10 maanden verder en zwaar tillen en niezen idd het blijft een probleem, bij sommigen gaat het gewoon niet weg, of pas na jaren, zowieso na 3 maanden even langs de HA die kijkt of het mischien een schimmel is daar kan het ook aan liggen, maar meestal is het advies: trainen trainen trainen
 
Terug
Bovenaan