urineweginfectie

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

mn nichtje is net als wij bezig om zwanger te worden. Ze heeft vorige week urine bij de huisarts in moeten leveren vanwege de moeheid en nou blijkt dat ze een urineweginfectie heeft. Ze heeft er antibotica voor gekregen maar het is nog niet weg. Volgende week hoort ze welk medicijn ze er voor krijgt dat wel helpt.
Zou dit misschien ook kunnnen leiden tot evt. onvruchtbaarheid of dat het langer duurt om zwanger te worden? Ze is er erg ongerust over en wilt graag wat zekerheid die ze niet van de huisarts krijgt.

Ik hoop dat ik haar via jullie hiermee kan helpen.

Ik ben zlef nierpatient en heb regelmatig een infectie aan nieren en urinewegen. Bij ons gaat zwanger worden toevallig niet zo snel, maar het heeft daar niks mee te maken. Een urineweg infectie tijdens de zwangerschap verhoogd wel de kans op vroeggeboorte. Dit wil nog niet zeggen dat het zo is. Ons dochtertje is na 38 weken via keizersnede geboren ondanks infecties voor tijdens en na de zwangerschap. Maak je dus niet al te veel zorgen. Er is niet altijd een oorzaak waarom het langer duurt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Suc6 natje

Hoi Pep,
Ik heb zelf vorige week ook een UWI gehad. Heb wel tegen de huisarts gezegd dat ik probeer zwanger te worden.... ik heb dus andere medicijnen gehad. Dit was een langere kuur. Normaal gesproken krijg je een kuur van 3 dgn, nu van 7 dgn. Zeg tegen je nichtje dat ze dit wel moet melden bij de arts.

tip: als je gevoelig bent voor uwi, dan is het verstandig om na het vrijen te gaan plassen! Dit heeft geen negatief effect op de kans om zwanger te worden.

Succes!

Piep

Terug
Bovenaan