Utrogestan zonder recept

<p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">Ik wil graag utrogestan gaan gebruiken. Kan dit zonder dokters recept en kan het kwaad ? Ik lees veel positieve verhalen over utrogestan bij herhaalde miskramen. Vrouwen die met behulp van utrogestan zwanger zijn geworden. Ik wil dit middel gaan gebruiken omdat ik nu al 3 maanden lichtpositief test voor nod (deze keer zelfs op nod) maar word uiteindelijk toch ongesteld. Vorige maand meteen bloed laten prikken. Had inderdaad nog HCG in mijn bloed was de uitslag (had toen paar dagen voor nod 2 keer een duidelijke test met twee streepjes). Nu deze maand hetzelfde. Dus ik vraag me echt af of het bij mij met innestelen steeds mis gaat. Mijn eigen gyn wil het niet voorschrijven.</span></p><p class="p2" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; min-height: 16.7px; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"> </p><p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 14px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">Jammer genoeg is utrogestan niet in de winkels te koop. Dan had ik het wel gekocht.</span></p>

Hoe ga je er dan aankomen als he het niet via doktersrecept kunt krijgen en het niet in de winkels te koop is? Want als je het via een andere weg wilt bemachtigen dan kan het wel kwaad ja, je weet maar nooit wat je koopt en binnen krijgt..
Hoe lang ben je al bezig met zwanger proberen te worden? Want aangezien een groot percentage van de bevruchting misloopt bij de innesteling is het misschien niet vreemd dat dit enkele keren is gebeurd? Persoonlijk zou ik denken dat er dan iets niet goed is gegaan bij de celdeling, dan kan het beter zo vroeg al misgaan dan dat je daar later achter komt bij de 8 of zelfs 20 wekenecho..
Waar ik veel aan heb gehad is het boek "innesteling, zwanger worden en blijven" van Rika Lukac. Er staan producten in die bepaalde waarden in je lichaam verhogen die weer van invloed zijn op de innesteling. Sommige zijn dus aanraders, andere kun je beter vermijden.

Verder gaat de innesteling vaak mis door het vrijkomen van vrije radicalen die in bepaalde producten zitten. Als hier 1 cel door stukgaat tijdens de deling gaan ze allemaal stuk en stoot het vruchtje af. Weet de exacte theorie zo even niet meer maar is het opzoeken zeker waard. Biologische granaatappelsap 100% helpt om die vrije radicalen tegen te gaan.

En verder is er nog de theorie over de koude baarmoeder, dus hield ik mijn voeten vanaf de vruchtbare dag tot na de nod lekker warm. 

Een goede doorbloeding (dus voldoende bewegen) kan het proces ook positief beinvloeden.
Innesteling kan ook misgaan door een te dun baarmoederslijmvlies, dan kun je nog tarwekiemolie proberen.
Zo zie je dat er echt heel veel van invloed is waar je zelf iets aan kunt doen. Ik zou dus echt eerst dit soort dingen een tijd proberen en zeker niet buiten doktersadvies om zelf dergelijke producten gaan gebruiken. 

Succes ermee ?

Je kunt dit alleen op recept krijgen.
Waarschijnlijk wil je gynaecoloog dit niet voorschrijven omdat er geen bewijs is dat progesteron (zoals utrogestan) helpt om een miskraam te voorkomen. Hier is een groot onderzoek naar gedaan waaruit gebleken is dat bij vrouwen die wel progesteron krijgen het aantal miskramen niet lager is dan bij vrouwen die geen progesteron krijgen. Hier kun je meer over dat onderzoek lezen.
Wil je gynaecoloog wel verder onderzoek doen waarom je meerdere keren positief test maar toch ongesteld wordt?
Weet dat het heel veel voorkomt dat een zwangerschap afbreekt nog voordat je normaal een menstruatie zou krijgen. De meeste vrouwen merken dit niet eens omdat ze nog geen test hebben gedaan en gewoon ongesteld worden. Is er een reden waarom je telkens al zo vroeg test?

Volgens mij kan het geen kwaad. Voor zover ik weet, neemt het lichaam op wat het aan progesteron nodig heeft en niet meer. De protocollen zijn ook in elk ziekenhuis met vruchtbaarheidstraject anders obv hoelang je ermee moet doorgaan. Ik moest steeds vrij lang doorgaan terwijl dat bij mij volgens mij niet nodig was, daarom heb ik wat research gedaan naar of het kwaad kan langer door te nemen en volgens mij is dat niet zo. Ik heb nog een pakje over (die ging in principe terug naar de apotheek).

Ik zou iig niet op eigen houtje gaan dokteren. De gyn heeft er jaren voor geleerd en zal een goede reden hebben om er nu (nog) niet mee te willen starten. Zoals eerder al gezegd, meestal nestelt een vruchtje niet in omdat er in aanleg iets mis is gegaan. Dit gebeurt bij ongeveer de helft van de bevruchte eicellen. De kans op een zwangerschap is per cyclus ongeveer 15% Ik zou het echt even aankijken, niet meer voor NOD testen en wanneer je na een jaar nog niet zwanger bent een verwijzing naar de gyn vragen. Zo'n medisch traject en al die hormonen zijn geen pretje kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Het is zoveel fijner wanneer het gewoon op de natuurlijke manier lukt.

Hi Vlindertje,
Ik begrijp het wel hoor, heb er ook veel over gelezen. Ik heb nu drie miskramen gehad, alledrie rond 6 weken bij een regelmatige cyclus. Ik heb allerlei onderzoeken gehad, niets uitgekomen. Second opinion in het AMC ook niet. De professor daar heeft nu aangegeven dat ik met Utrogestan mag beginnen op het moment van bloedverlies bij een volgende zwangerschap, eerder niet. 

Het vervelende is dat ze in België en Duitsland veel makkelijker dat recept verstrekken bij herhaalde miskramen. Hoewel ik je begrijp klopt het wel dat ze daarom afraden voor de NOD te testen, er kan zoveel misgaan! Vraag me af of het dan ook daadwerkelijk met verkeerd innestelen te maken heeft. Veel vrouwen worden gewoon ongesteld zonder te weten dat ze eigenlijk (nog maar heeeeel pril) zwanger zijn. 

Ik denk dat je eerste stap diverse onderzoeken zijn, zeker niet zonder recept dit slikken! Succes ermee ?

Terug
Bovenaan