<p>Goedemorgen, </p><p>Ik lees al een hele tijd mee op dit forum ivm onze kinderwens. Ik zal proberen het redelijk kort te houden om mezelf voor te stellen. </p><p>Mijn partner en ik zijn inmiddels 3,5 jaar onderweg met onze kinderwens. 8x IUI, 1x IVF achter de rug. Echter zijn we 7 vroege miskramen en 1 EUG verder, waarvan de laatste 3 miskramen en EUG in een half jaar tijd plaats gevonden hebben. Wij hebben alle (mogelijke) onderzoeken in Nederland gehad. Uit al deze onderzoeken is niks uitgekomen.. Kwaliteit van het zaad is goed, bij mij is alles open en zijn er geen afwijkingen gevonden, stolling is goed, chromosomen onderzoek is goed. Kortom, sticker opgeplakt gekregen van onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Nooit heb ik een echo gehad of iets, omdat elke miskraam komt rond de 5 weken.. Ook zijn 6 van de 7 zwangerschappen spontaan ontstaan, enkel maar 1 keer met IUI. </p><p>Nu had ik eerder al eens dingen gelezen over progesteron gebruik bij herhaalde vroege miskramen. Ik heb dit vorig jaar aangekaart bij mijn gynaecoloog, maar hij gaf aan dat het een placebo effect is als vrouwen bij dit gebruik wel ineens zwanger blijven, want het is wetenschappelijk bewezen dat het geen effect zou hebben. Ik mocht dit van hem dus wel gebruiken, maar een recept zouden ze niet uitschrijven. Dit moest ik op eigen initiatief maar ergens vandaan halen. Afgelopen juni is mij dit ook gelukt (dokteronline.com) en heb ik dit gebruikt. Echter heb ik niet kunnen weten of dit werkt bij mij, omdat toen ik het gebruikte ik een EUG bleek te hebben. </p><p>Nu ben ik wederom zwanger en wil het toch nog een keer wagen op de progesteron. Ik had nog een paar tabletten over van de IVF behandeling in oktober, maar die zijn inmiddels bijna op. Voor het weekend heb ik weer bij dokteronline willen bestellen, maar krijg dit niet voor elkaar. Omdat ze het niet meer verkopen(?)</p><p>De reden waarom ik dit hele verhaal dus getypt hebt is omdat ik dus heel heel heel erg graag van iemand wat utrogestan zou over willen nemen... Iemand die over heeft, het niet meer nodig heeft etc etc.. </p><p>Ik zit met mijn handen in het haar omdat ik echt niet zou weten hoe ik hier anders aan moet komen en dit echt graag een kans wil geven. Gezien de onverklaarbare miskramen terwijl er ''niks'' mis is met ons.. </p><p>Ik hoop heel erg dat iemand mij hiermee kan helpen. <br />Excuses voor het lange verhaal haha maar wou toch graag wat uitleg geven, zodat mijn situatie misschien wat beter begrepen wordt. </p><p>Liefs, A </p>