Utrogestran

<p>Goedemorgen, </p><p>Ik lees al een hele tijd mee op dit forum ivm onze kinderwens. Ik zal proberen het redelijk kort te houden om mezelf voor te stellen. </p><p>Mijn partner en ik zijn inmiddels 3,5 jaar onderweg met onze kinderwens. 8x IUI, 1x IVF achter de rug. Echter zijn we 7 vroege miskramen en 1 EUG verder, waarvan de laatste 3 miskramen en EUG in een half jaar tijd plaats gevonden hebben. Wij hebben alle (mogelijke) onderzoeken in Nederland gehad. Uit al deze onderzoeken is niks uitgekomen.. Kwaliteit van het zaad is goed, bij mij is alles open en zijn er geen afwijkingen gevonden, stolling is goed, chromosomen onderzoek is goed. Kortom, sticker opgeplakt gekregen van onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Nooit heb ik een echo gehad of iets, omdat elke miskraam komt rond de 5 weken.. Ook zijn 6 van de 7 zwangerschappen spontaan ontstaan, enkel maar 1 keer met IUI. </p><p>Nu had ik eerder al eens dingen gelezen over progesteron gebruik bij herhaalde vroege miskramen. Ik heb dit vorig jaar aangekaart bij mijn gynaecoloog, maar hij gaf aan dat het een placebo effect is als vrouwen bij dit gebruik wel ineens zwanger blijven, want het is wetenschappelijk bewezen dat het geen effect zou hebben. Ik mocht dit van hem dus wel gebruiken, maar een recept zouden ze niet uitschrijven. Dit moest ik op eigen initiatief maar ergens vandaan halen. Afgelopen juni is mij dit ook gelukt (dokteronline.com) en heb ik dit gebruikt. Echter heb ik niet kunnen weten of dit werkt bij mij, omdat toen ik het gebruikte ik een EUG bleek te hebben. </p><p>Nu ben ik wederom zwanger en wil het toch nog een keer wagen op de progesteron. Ik had nog een paar tabletten over van de IVF behandeling in oktober, maar die zijn inmiddels bijna op. Voor het weekend heb ik weer bij dokteronline willen bestellen, maar krijg dit niet voor elkaar. Omdat ze het niet meer verkopen(?)</p><p>De reden waarom ik dit hele verhaal dus getypt hebt is omdat ik dus heel heel heel erg graag van iemand wat utrogestan zou over willen nemen... Iemand die over heeft, het niet meer nodig heeft etc etc.. </p><p>Ik zit met mijn handen in het haar omdat ik echt niet zou weten hoe ik hier anders aan moet komen en dit echt graag een kans wil geven. Gezien de onverklaarbare miskramen terwijl er ''niks'' mis is met ons.. </p><p>Ik hoop heel erg dat iemand mij hiermee kan helpen. <br />Excuses voor het lange verhaal haha maar wou toch graag wat uitleg geven, zodat mijn situatie misschien wat beter begrepen wordt. </p><p>Liefs, A </p>

Hoi A,
Wat een naar traject heb je achter de rug zeg. Ik kan je niet helpen aan utrogestan, maar wel vertellen over mijn eigen ervaring. Bij ons duurde het ook wat langer om zwanger te raken en ik had een zeer korte luteale fase en andere klachten die passen bij een laag progesterongehalte. Volgens fertiliteit was extra progesteron niet nuttig. Toen ben ik op eigen houtje progesterall van dr Lee gaan gebruiken en meteen zwanger geraakt en gebleven. De dosering is een stuk lager dan utro, maar dit is wel vrij verkrijgbaar. 

Veel succes, ik ga voor je duimen dat het dit keer lukt.

Hoi Kersencake, 
Wat goed dat je toch ook dingen op eigen houtje bent gaan doen. Als je op de fertiliteit soms moet wachten.. Super dat het je zo wel gelukt is om zwanger te worden en blijven! Mooi succes verhaal hihi 
Ik wil dit inderdaad ook zelf proberen omdat ik toch ook al wel hier en daar wat succesverhalen over heb gehoord. En tuurlijk hoeft dit dan niet perse bij mij ook zo te zijn. Maar wie niet waagt, wie niet wint ;) 
Je zou namelijk denken dat er toch iets moet zijn waarom het elke keer niet blijft zitten..
Ik ga zeker eens kijken naar progesterall van dr Lee. Het is inderdaad misschien wel een lagere dosering, maar altijd beter dan niks!
Heel erg bedankt voor je reactie. Hier ga ik zeker iets mee doen :)
Dankjewel, we blijven duimen draaien en hoop houden!

Overigens heb ik ook een hele regelmatige cyclus. 28 dagen op de dag af, kan de klok er op gelijk zitten :p. Vandaar dat de gynaecoloog ook niet geloofde in een progesteron tekort bij mij.. 

Ook daar heb ik een succesverhaal bij! Een ander forumlid waarmee ik toen in een draadje zat is na de veelsteveelste ronde ook zwanger geraakt met progesterall ook al had ze een normale cyclus. Alleen wat spotting vooraf. Dus wie weet is het bij jou ook net dat zetje extra. En anders is het placebo-effect net zo goed, haha. Als het maar blijft zitten dit keer. Veel succes en hopelijk kom je eindelijk dat eerste trimester door!

Kijk! Dat zijn al 2 succes verhalen. Ja precies, dat dacht ik dus ook. Boeit mij niet dat placebo-effect, als het maar werkt haha. Helemaal mee eens! 
Hoe gebruikte jij dit toen? En vanaf wanneer was je er mee gestart? 
Heel erg bedankt!!!

Ik zou misschien vragen dat ze bloed nemen. Hier ging ik naar de gynaecoloog omdat ik ook een korte lutale fase had. (was op dat moment toen wel net zwanger). De afspraak stond al langer vast.

Ze had voorgesteld om mijn progesteron te meten in mijn bloed en die was net net goed maar moest er voor de zekerheid toch nemen.

Hoi MarieY,
Wat fijn dat ze bij jou toch verder zijn gaan kijken. In heb bij mij in t zkh al vaker wat dingen aangegeven en gevraagd, omdat ik hier natuurlijk ook een hoop lees. Maar ze zeggen simpelweg; jij hebt geen reden om te denken dat je bijvoorbeeld last hebt van progesteron tekort want je hebt een hele regelmatige cyclus etc en baarmoederslijmvlies bouwt goed op (hebben ze gezien tijdens IUI en IVF echo). En dan doen ze dus ook niet voor de "zekerheid" toch bloed afnemen of iets :(. Ik heb al vaker gebeld als ik net zwanger was of als ik beetje bloedverlies had, of ze misschien bloed wouden afnemen voor HCG of progesteron meten tijdens cyclus enzo maar dat wouden ze helaas ook niet want "ik heb nergens aanwijzingen voor" pfff...
Bedankt voor je reactie! Misschien ga ik van de week toch nog maar een keer een gokje wagen bij ze haha

Terug
Bovenaan