uuhhhmm foliumzuur, omega 3, 6 en 9 .. en .. ??? -

A

Anoniem

Guest
Beste Allemaal,

Vanaf september dit jaar willen we proberen zwanger te raken. Ik ben me flink aan het orienteren wat daar allemaal bij komt kijken.
Ik weet dat ik al aan foliumzuurt tabletjes kan beginnen, die heb ik nu in huis. Ik lees ook veel dat de omega 3,6 en 9 olien zeer goed zijn om tot je te nemen voor en tijdens (en na) de zwangerschap. Wie heeft hier ervaringen mee? Welke merken bevelen jullie aan?

Ik heb altijd een moeilijke huid gehad en daar ook de Diane pil voor gehad. Ik vind het heel eng om met die pil te stoppen omdat m'n huid dan wellicht verslechterd. Maar goed, daar kan ik alleen maar achterkomen door het te proberen. Heeft iemand hier nog tips of ideeen over?
Kunnen die Omega olien m'n huid beinvloeden, omdat het vetten zijn?

Wie o wie weet meer?

Hallo,

Ik zou als ik jou was goed de bijsluiter lezen en bij twijfel de huisarts vragen. Dan weet je zeker of je het wel of niet kan nemen. Misschien moet je het anders even voor lief nemen als je huid er wat minder uitziet, voor het goede doel zou ik maar zeggen. Maar ik denk dat er vast wel iets is wat geen kwaad kan.

Succes ermee.

Groetjes Nada

Hoi!

Wat gaaf zeg dat je in september voor een kindje gaat!
Ik ga zelf ook in september beginnen voor een kleintje! Dus we kunnen samen aftellen! haha
Foliumzuur is heel goed, dat slik ik zelf ook al. Met die olieen heb ik geen ervaring.
Wat betreft die slechte huid...Is natuurlijk eng en je zal altijd iets meer puistjes krijgen als met de pil. Heb ik zelf ook last van..
Maar ik heb bij 'De Tuinen' een heel goed spulletje gevonden dat echt helpt!!
Zarqa heet het. Met de lotion moet je smorgens en smiddags je gezicht wassen en savonds voor het slapen gaan is er een aanstipspulletje die je op de puistjes moet stippen. Dan drogen ze uit. Overdag moet je de dagcreme op doen.

ZARQA dus....Bij 'De Tuinen'.

Heel veel succes in september!!

Liefs,
Billie

Hoi,

Welkom op het forum!
Ik ga je het riedeltje van mijn gyn vertellen. Want ik heb hem dezelfde vraag gesteld, en aangezien wij een kindje met een handicap kunnen krijgen ben ik tot alles bereid om het goed te laten gaan. De absolute NONO'S zijn: Drank, Drugs en Roken. Daarna komen (tot mijn verbazing) De Vitamines! Gewone foliumzuur mag, eventueel in combinatie met multivitamines voor zwangere vrouwen. Maar niet nog meer. De doseringen op gewone vitaminen is voor niet zwangeren. En omdat je als zwangere van een aantal vitamines niet teveel binnen mag krijgen (vit A, zit oa in lever, leverworst etc) is er een speciale variant voor de zwangere vrouw. En buiten dat gewoon gevarieerd eten. Groente, fruit, vezels (oa volkorenbrood), maar ook vetten. De omega 3 en 6 vetzuren zitten voornamelijk in vette vissoorten. Als je die 1 tot 2 keer per week eet heb je daar ook al genoeg van binnen. En misschien zitten die ook al wel in de multivitaminen voor zwangere vrouwen.
Qua pijnstillers mag je alleen paracetamol 6X per dag 500 mg. Daar mag geen coffeine bij in zitten. Dat zou niet goed zijn. Andere medicijnen als je HA dat goed vind. Ik heb b.v nog wel eens last van migraine. Daar mag ik van de gyn gewoon mijn medicijnen voor slikken. Maar dan moet 1 dosis genoeg zijn. Dus bij twijfel altijd aan je arts vragen!

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord.

Groetjes, Kat

Hi Kat!
Dank voor deze duidelijke uitleg. Heb nog een vraag misschien weet jij dat ook. Is het echt van belang dat je vier volle weken foliumzuur slikt voor de bevruchting plaatsvindt? Of is drie net zo oke? Thanks alvast!
Bye, T.

Hoi Teske,

Als jij drie weken lang foliumzuur hebt geslikt, is dat prima hoor! Als  je er maar wel mee door blijft gaan. Zolang jij die foliumzuur blijft slikken, wordt er een bepaalde hoeveelheid van deze vitamine in je lichaam in stand gehouden. Ik weet nog dat ik net voordat ik zwanger bleek te zijn van mijn dochtertje een week ziek ben geweest. Ik geloof niet dat ik die week de foliumzuur binnen heb gehouden! Ik heb toen nagevraagd bij de apotheek hoe en wat en die gaven aan dat het helemaal niet zo erg is. Als ik maar bleef slikken. Bovendien is de kans op een kindje met een open ruggetje niet zo heel groot (neemt natuurlijk niet weg dat je er alles aan wilt doen om die kans nog kleiner te maken).

Groetjes
Suzanne

Hoi,,

Ik heb"" visolie forte capsules ""van de etos gebruikt,,zeer geschikt voor zwangere vrouwen en heeft een goede reactie op de ontwikkeling van de foetus

groetjes monique

Terug
Bovenaan