uv kleding

hallo allemaal,
wie heeft er ervaring met uv beschermende kleding?
en waar heb je die vandaan, ik heb op odiezon.nl gekeken.
romy is nu 9mnd en in augustus gaan we naar zeeland naar een roompot huisje, het lijkt me voor haar toch wel fijn om goed beschermd te zijn in de tuin en op het strand.
ik hoor graag van jullie.
groetjes ,Miranda

Hoi,

Toen onze oudste 1,5 jaar oud was zijn we naar mijn ouders in Indonesie geweest (daar woonden ze destijds). We hebben toen bij de Bever Zwerfsport in Den Haag een t shirt met lange mouwen van het wnf gekocht. Hij is toen niet verbrand, maar ik heb mijn twijfels of dit te danken is aan het''t sirt... Zeker als je in Nederland op vakantie gaat is het, denk ik, niet echt nodig. Goed insmeren met zonnecreme (50+) en katoenen kleding met lange mouwen (in zwembad/zee) helpt ook afdoende is mijn ervaring.

Succes met je beslissing.

groetjes,
Eva

Hoi! Ik heb laatst iets gelezen over bescherming tegen de zon en daarin stond dat het beste was om in te smeren met een hoge factor. Kleding (gewone) staat ongeveer gelijk aan factor 10 en natte kleding maar aan factor 2, uit mijn hoofd, ik kan er een puntje naast zitten. Ik weet niet hoe het met speciale UV-kleding zit maar ik neem een grote fles zonnebrandcreme factor 50 mee op vakantie!

Terug
Bovenaan