UWV Wazo uitkering?

Hallo allemaal,

Ik ben 37 weken zwanger en heb een WAZO uitkering aangevraagd bij de UWV. Mijn jaarcontract liep af per 31 maart en heb sindsdien ook zwangerschapsverlof. Ik kon in principe blijven werken bij mijn oude werkgever en een nieuw contract krijgen maar daar heb ik zelf vanaf gezien.
Heb ik nu wel recht op een zwangerschapsuitkering? Ik las dat als je contract afloopt en je binnen tien weken hierna bent uitgerekend, je recht hebt hierop. Maar geldt dat ook als je zelf een nieuw contract hebt afgeslagen?

Mijn werkgever krijgt nu namelijk opeens allemaal vragenlijsten toegestuurd van de UWV over wiens initiatief het was om geen verder contract aan te gaan enzo... Ze moesten ook al twee keer mijn oude jaarcontract opsturen.

Groetjes Arrie

oei dat is een lastige!
volgens mij heb jij nu nergens
recht meer op uwv is daar heel streng
in ik bedoel als je t ontslag zelf toezegt.
ik zal er even achter aan bellen maar
ben bang dat je achter het net vist.

succes met de laatste loodjes

Hoi,

Misschien is het inmiddels al geregeld, maar ik wilde toch even reageren.

Bij een WAZO uitkering maakt het niet uit of je nog kon blijven werken of niet. Daar heb je sowieso recht op (mits je binnen 10 weken na ontslagdatum uitgerekend bent of je kindje geboren is). Ik zou als ik jou was gewoon het aanvraagformulier downloaden van internet en de uitkering aanvragen.

Terug
Bovenaan