Uwv

<p>Misschien dat iemand het weet. Mijn verlof loopt tot oktober maar we hebben besloten dat ik hierna niet meer ga werken. Maar uwv betaald mijn zwangerschapsuitkering uit aan mijn werkgever natuurlijk. Ik ga maandag mijn werkgever vertellen dat ik niet meer kom werken in oktober. Moet ik uwv dan bellen dat ze mij direct moeten uitbetalen omdat ik er niet meer werk? Ik verwacht van mijn werkgever dat als hij mijn uitkering ontvangt niet door zal sturen naar mij namelijk omdat ik er niet werk. </p>

Het makkelijkste is om je baan op te zeggen vanaf het moment dat je verlof zou aflopen. Dan heb je dat hele gedoe ook verder niet. Als je nu gaat opzeggen heb je sowieso waarschijnlijk 1 maand opzegtermijn dus komt het goed uit! 

Wat hier boven wordt gezegd. Weet je wel dat je minder rechten hebt (betreft eventuele uitkering na je verlof) als je zelf ontslag neemt? Je hebt vast over het financiële stuk nagedacht maar wil het toch even aanhalen. 

Als je met wederzijds goedvinden uit elkaar gaat heb je wel recht op een we uitkering...mocht je daar gebruik van willen maken.

Als je met wederzijds goedvinden uit elkaar gaat heb je wel recht op een we uitkering...mocht je daar gebruik van willen maken.

Terug
Bovenaan