UWV

A

Anoniem

Guest

Dag dames,

Ik moet toch echt even mijn frustratie kwijt, tijdens mijn zwangerschap heb ik (gedeeltelijk) in de ww gelopen, nu ben ik vanaf afgelopen maandag officieel   met zwangerschapsverlof, dan val je dus automatisch in de ziektewet wanneer je een ww uitkering hebt. Op 31 augustus ben ik bij het UWV kantoor langs geweest omdat ik me toen moest melden, daar heb ik een zwangerschapsverklaring afgegeven omdat dit volgens de regels zo hoort. Diegene die mij daar heeft geholpen zou de verklaring doorsturen naar de afdeling ziektewet zodat ik vanaf afgelopen maandag een ziektewetuitkering zou ontvangen...je voelt het al aankomen...dat is dus niet gebeurt. Die man heeft   niks doorgestuurd, noch iets in de computer vermeld!! Ik heb zelfs daarna nog een keer gebeld en alle gegevens doorgegeven aan de telefoon, dit is dus ook niet goed genoteerd! Ergens is iets mis gegaan.
Nu zit ik dus weken zonder geld, omdat die man een fout heeft gemaakt..ik heb het netjes op tijd ingeleverd en dacht dat het allemaal geregeld was...Gatverdamme hier heb je toch helemaal geen zin in als je net lekker met verlof ben..krijg je dit!!
Wat een eikels..

Sorry maar moest er even uit.

xx Siona
34w2d

hoi siona, ik herken t helemaal,ikzelf   heb ook op dit moment een ww uitkering, en ben nu bijna 28 wk zwanger.Mijn contract werd niet verlengd en heb dus sinds 1 september een wwtje.Ook gekloot daar bij t UWV en hadden ze dit weer niet ontvangen en dat weer niet ontvangen.Maar wel raar dat jij daar heen moest gaan voor een zwangerschapsuitkering aan te vragen, want ik kon m gewoon op de post doen.en dat heb ik al een dikke maand geleden gedaan(nu nog niks van gehoord)dus hoop dit nu wel ineenkeer goed geregeld word.Ik ga ze maar bellen van de weektja t is niet fijn dit geklooi van t UWV,maar niet stressen hoor, want t komt allemaal goed,en stress is sowieso niet lekker voor die kleine hoor.Ik weet t is makkelijker gezegd dan gedaan,maar kop op!Probeeer lekker van je verlof te genieten!
Heel veel leifs door27wk4dg

Hallo,

Vreselijk. Ik begrijp dat je vreselijk boos bent maar daar trekken zij zich weinig wat van aan. Vooral in deze maanden en als je zwanger bent kun je het geld goed gebruiken. Ja, je kunt vragen om een voorschot die je later weer terug moet betalen. Mijn man is op het moment afhankelijk van het uwv en we hebben tot nu toe al heel wat mee gemaakt. Echt heel frustrerend en je kunt er niets tegen doen.

Succes ermee en begrijpelijk dat je boos bent maar het is zo ontzettend jammer voor de energie want het helpt je niets.

Groeten Pinklady

Terug
Bovenaan