v.v.e?

hallo allemaal,

ik had vanmorgen op de psz een gesprekje met de leidster.
het gaat hartstikke goed met ikenna daar en heeft het ontzettend naar zijn zin daar.
maar doordat ik er nu alleen voor sta heb ik wel eens aangegeven dat het ontzettend druk is zo met ikenna omdat hij heel erg veel aandacht vraagt en mij ook ontzettend kan uitdagen.

nu hebben ze me vanmorgen voorgesteld om ikenna mee te laten gaan in de vve, wat zoiets inhoudt dat hij voortaan 4 dagdelen naar psz kan om zijn energie kwijt te kunnen.
eigenlijk is vve iets voor kinderen met een achterstand, of motoriek of taal of sociaal/emotioneel enz enz.
maar voor ikenna willen ze het dus gaan proberen om voor mij wat meer rust te gaan geven en voor ikenna omdat hij er echt aan toe is.

wat vinden jullie, en hebben jullie ook ervaring met die vve?

groetjes jolanda

hi jolanda

ik heb geen ervaring met v v e maar
misschien dat je het een weekje kan uitproberen hoe het gaat en of het echt scheelt voor thuis. het kan ook zo zijn dat hij door de psz nog baldadiger wordt misschien dat heb ik wel gezien bij een kindje die bij djaimy in de groep zat die was niet te houden thuis ook omdat hij naar de peuterspeelzaal ging en terwijl het daar wel goed ging nu is hij eraf en het is weer rustig in huis!
ik wil je niet in tweestrijd zetten maar dat zou ook de oorzaak kunnen zijn dat hij thuis zo onustig is of was dit ook al voordat hij naar de psz ging want dan zal dat niet zijn?

luister naar je gevoel.

groetjes angela

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en wij werken nauw samen met de psz. Wij geven ook VVE, dwz vroegvoorschoolse educatie, maar dat krijgen alle kinderen op een psz. Die extra dagdelen zijn inderdaad bedoeld om voor sommige kinderen net wat extra aandacht te geven, bijv. bij allochtone kinderen op taalgebied, maar dus ook voor kinderen die dan op die tijden net wat meer en extra aandacht krijgen.

Groetjes Martine

Hi,