Vaag verhaal, even mijn ei kwijt

xxnellekexx

New member
Hallo dames,

Ik ben nieuw hier en hoor eigenlijk ook niet op dit forum thuis, maar ik kende dit forum nog van mijn vorige zwangerschappen. Ik zit dus met het volgende;

Ik heb een implanon dus kans om zw te worden is 1% bijna onmogelijk. Wel 2 weken terug 2 antibiotica kuren gehad (geen neg effect op anticonceptie in bijsluiter). Maar voelde me sinds zaterdag ineens zw en een week overtijd, heb hele gevoelige tepels (niet borsten) en misselijk. Maar leek me onmogelijk, test gedaan  die was heeeel licht posi!!! Dag erna nog 1 die was neg. Gelijk ha gebeld voor bloedtest want heb al 2 kleintjes en volg nu opleiding (examenjaar) dus kan echt niet.

Bloedtest negatief (hcg was kleiner dan 2, waarom niet gewoon 0 maar kleiner dan 2? Wat betekent dit?)  In ieder geval ik kan die gevoelige tepels niet verklaren. Bij mn 2 zwangerschappen waren dit de eerste symptomen.

Nu geloof ik wel dat een bloedtest niet liegt, maar ergens heb ik heel sterk het gevoel dat ik zw ben... ik vraag me dus af of het mogelijk is dat ik toch zw ben maar dan bijv pas sinds zaterdag ofzo? Of dat het misschien een ovulatie is wat die gevoelige tepels veroorzaakt?

Ik snap er niks van, heb normaal echt nergens last van met mn cyclus, iedere 4 weken ongesteld (wel 1,5 week ongeveer) en soms een week later weer een beetje ongesteld. Heb ook wat lichte menstruatie krampjes maar dan steeds maar heel even (wat ik ook had bij 2e zw). Maak me gewoon een beetje zorgen..

Nouja ben blij als er iemand hierop reageert, ookal is het niet helemaal passend op dit forum. Gewoon of mensen dit vaker mee maken ofzo ;)

Groetjes Nelleke
 
Hoi,

Aangezien je eerste test positief is, denk ik dat je mogelijk toch wel zwanger zou kunnen zijn. Als er geen hcg in je urine of bloed aanwezig was, waren je testen gewoon negatief geweest. Ik zou als ik jou was over enkele dagen nog een keer testen. De menstruatie krampjes zou ook goed een innesteling kunnen zijn.

Groetjes,
 
Hi Nelleke,

mag ik vragen wanneer je de positieve test gedaan? Hoeveel dagen na eisprong?

Zover ik weet testen de meeste testen pas positief als er meer dan 20/25 hcg aanwezig is. Als je bloedtest minder dan 2 is lijkt me dit onmoglijk. Ik was er vorige maand ook van overtuigd dat ik zwanger was door pijnlijke tepels(nog nooit eerder gehad) en was een week overtijd. Toch heel heftig ongesteld geworden. Misschien was je zwanger maar is er iets mis gegaan?

wat zegt je huisarts hierover?
 
Hoi hoi,

Ik heb de test zondag gedaan, toen was ik naar mijn weten een week overtijd. Maar ik heb een anticonceptie staafje in mijn arm, dus heb geen idee als ik een eisprong heb, wanneer ik die dan heb gehad... lijkt mij dat als het zo is, dat het dan 2 weken na die antibiotica kuur geweest zou moeten zijn toch?

Dat ik daardoor een ei ben gaan rijpen ofzo? Het is zo raar, want het hoort natuurlijk niet te kunnen.

Of zou het kunnen dat ik een eisprong had zondag en daardoor licht posi testte??

Naja ik kijk nog steeds uit naar mijn menstruatie  ;)
 
hoi nelleke



Volgens mij hebben wij in 2011 samen op dit forum gezeten en in een mamaclub als ik me niet vergis.



Wat vreemd dat je 2 verschillende uitslagen hebt.

Je kunt idd door antibiotica gebruik vruchtbaar zijn, de pil werkt dan niet of minder. toch nog ff afwachten dus.

Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
 
Hoi Twd, ja dat kan inderdaad kloppen! Ik ben weinig actief hoor op forums, heb het veelste druk met opleiding en stage en dan 2 kindjes erbij;)

Ben jij weer bezig voor een kleintje?

Groetjes Nelleke
 
Ja, zijn sinds juni bezig voor de 2e.

Was al even vergeten hoe frustrerend het soms kan zijn, nu meer dan toen aangezien mijn cyclus toen gelijk normaal was en nu totaal niet hihi

Zoon is in november 4 geworden.

Ik zit sinds kort weer op het forum, maar ook niet echt actief.

Zit nog wel bij de mamaclub op fb, maar dat is de ene keer actief andere keer totaal niet.



 
Nou ik voel me echt super raar, heb echt zo heftig het gevoel dat ik zw ben. Heb sinds zaterdag ook steeds wat krampjes in mn buik en ben moe, mega chagrijnig...

En door mijn hoofd gaat steeds maar dat ik zwanger ben, terwijl dat zo'n kleine kans is... misschien ben ik nu wel ineens schijnzwanger ofzo??

Maar ik wil het juist niet, dus dan word je toch ook niet schijnzwanger toch?

Naja kan nergens mn verhaal kwijt want mn bloedtest is negatief en die heeft altijd gelijk toch?! Dus ja iedereen zal me wel voor gek verklaren dat ik nog steeds denk dat ik zw ben! Ikzelf ook hoor trouwens!

 
Terug
Bovenaan