Vaak de hik

<p>Hallo,</p><p>ik heb een zoontje van 2 weekjes bijna en hij heeft paar keer op een dag de hik en best wel lang ook  weet iemand of dit kwaad kan en wat je kan doen als de baby de hik heeft ?</p>

Hoi, mijn zoontje (bijna 9 weken) heeft dit ook al vanaf zijn geboorte. Meestal is het gewoon onschuldig en gaat het vanzelf weer over. In dit artikel staat wat uitleg en wat tips wat je zelf zou kunnen doen.

https://www.24baby.nl/baby/gezondheid/hik-baby/

Had mij dochter ook. Wordt nu langzaam aan minder en ze heeft nu nog maar 1 x per dag de hik. Hoort erbij... Ik vind het alleen altijd zo zielig... Irritant voor haar ?

Mijn dochter van 8 weken heeft het ook sinds haar geboorte. Vaak na de voeding en ook heel erg hard. In het ziekenhuis en de kraamzorg gaven als tip om dan de speen in te doen, dan gaat de hik sneller weg!

Niet om je ongerust te maken maar ons zoontje had dat ook toen zijn tongriem en lipbandje nog niet geknipt / weggelaserd waren. Doordat hij daardoor z'n tong niet goed om de speen kon plaatsen zoog hij veel lucht mee tijdens de voeding. Vandaar meerdere keren per dag de hik. Je zou een lactatiekundige kunnen vragen mondonderzoek bij hem te doen. Of zelf even spieken door zijn boven- en onderlipje op te tillen. Bij mijn zoontje werden zijn lipjes wit doordat z'n lipbandje en tongriempje te kort waren en dus aan z'n lipjes trokken. Meer info op tongriem.com Succes! 

Terug
Bovenaan