Vaak hard praten en schreeuwen ...

Hallo mamma's,

Mijn dochtertje van bijna 2 jaar heeft sinds een week haar stem ontdekt, praat vaak heel hard en luid tot schreeuwend iets willen zeggen! Het is niet omdat ze bv pijn heeft.

Vooral 's-avonds na het eten is ze ineens luid aanwezig. Met het naar bed gaan.

Is het gedrag om aandacht te trekken?

Als ik ssssst zeg met de bedoeling dat ze ook wat zachter kan praten, ... ik geloof niet dat ze dit nog echt begrijpt of wel? Negeren of haar toch duidelijk maken dat mamma nu vaak echt last van haar oren heeft? Pappa ook trouwerns! Ze kan er echt wat van!

Zo kan ze ook heel rustig spelen en rustig aanwezig zijn maar dat harde stem geluid vind ik wel lastig.

Groetjes Mamma Esther
 
Hey,

Ik denk toch dat je het het beste kan negeren. Of zelf ineens heel zachtjes blijven praten. Kinderen nemen dat vaak over. Het is vast weer een fase. Niet te moeilijk over doen en zo min mogelijk aandacht aan schenken. Als ze het om de aandacht doet zal het dan vanzelf weer overgaan.

Succes ermee!
 
Nou inderdaad bloempje, ik heb een paar keer zachtjes gepraat en dan gaat ze ook zachtjes praten. Ik doe ook weleens ssssst. Want de poezen durven bijna niet meer binnen te komen! Ze maakt ook vaak kabaal als ze enthousiast is en dat is wel heel erg leuk om te zien. Het is misschien ook een manier om bepaalde emotie(s) te uiten, kleintjes van deze leeftijd kunnen immers niet zo uitgebreid praten.

Groetjes Esther

 
Fijn dat het werkt! Ik merk het bij Loïs ook... als ik fluister gaat zij dat ook doen! Echt leuk om te merken. HIer wordt ook flink wat afgegild hoor, maar meestal is dat in een spelsituatie en niet zomaar.
 
Ik denk idd dat je haar duidelijk moet proberen te maken dat je haar niet begrijpt of verstaat als ze schreeuwt en dat ze rustig en zacht moet praten, als ze vervolgens nog schreeuwt negeren.
succes
 
Hahahaha....is een fase onze dochter van 28mnd doet het ook in 1x...
Gaar dan heerlijk naast het bedje staan van haar broertje en schreeuwt dat hij slaapt...als hij dan zijn ogen open doet moet er nog harder en enthousiaster geschreeuwd worden dat hij wakker is...
Wij blijven ook zachtjes praten en zeggen bij haar ook wel eens dat ze iets zachter moet praten en dan kan het schreeuwen ook zo in 1x over zijn...

Merk bij Nova dat ze het vooral doet als ze moe is of heel enthousiast, dan schreeuwt ze en herhaalt ook alles 100x....

Af en toe vermoeiend maar vaak moet ik van binnen ook heel hard lachen.

Liefs Randy
 
Terug
Bovenaan