Vaak hoofd stoten in bed. Iemand tips?

Hallo,
Is alweer een tijd geleden dat ik iets heb laten horen en heb meteen een dringende vraag! Wij merken dat Jasper erg vaak zijn hoofd stoot in bed, omdat hij nogal bewegelijk kan zijn in zijn slaap. Ik vind dat erg sneu voor hem en ben dan ook op zoek naar iets wat ik in zijn bed kan plaatsen zonder dat het voor hem gevaar oplevert (qua stof en dergelijke).

Heeft iemand hier ideeën over??

Groet,
Jacqueline mv Jasper

Wij hebben dat ook wel eens gehad.
Maar dat ging zo hard dat ze wel 100 keer per nacht wakker ervan werd.
Toen hebben we een tijdje het campingbedje met haar matras neergezet.
Zodat ze als ze haar hoofd stootte het zachtjes ging.

Na een maandje is ze weer in haar eigen bed gaan liggen en was het over.

Succes

Liefs Ilse mv Danique

Hiya Jacqueline!

Ik weet niet helemaal zeker of je dit in Nederland ook kan kopen, maar Max heeft een "crib bumper" in zijn bedje. Ik weet uit jouw verhaal even niet of Jasper nog in z'n babybed slaapt, maar als dat zo is dan zijn deze bumpers ideaal tegen hoofdstoten. Ik zal ff kijken of ik een foto kan vinden...

Oh en ik heb dit nooit als gevaarlijk ervaren overigens. Ik weet dat men in Nederland adviseerd om dit niet te gebruiken bij pasgeboren babies omdat ze ertegen aan kunnen rollen en dan niet kunnen ademen. Maar tegen de tijd dat een baby kan rollen, kunnen ze zichzelf ook weg rollen van de bumper bij ademnood, wat ze overigens instinctief ook doen. Je ziet dan ook dat ze zelf op hun buik gaan slapen e.d. Waarom zou dat minder gevaarlijk zijn als de bumper? haha dat heb ik nooit goed begrepen.

Ajuus, ilja

Bedankt voor de tips! Met name die abybumper spreekt me wel aan. Hij slaapt nog in zijn babybedje dus zo'n ding zou erg goed uitkomen!!

Je hebt wel gelijk wat je zegt hoor. Mensen kunnen je ook met alles bang maken en ik zie zelf zeker geen gevaar hierin...

Groet,
Jacqueline

Heeeeeel lang geleden vond ik die cribbumber ook een gevaarlijk ding maar nu... lijkt het me wel wat voor Stijn. Hij wil nog altijd met z’n hoofd tegen het einde van zijn bedje liggen. Maar daar zit nou net een lat op het hout. Lijkt mij pijnlijk maar ja... ze zoeken nou eenmaal die geborgenheid van toen*. Dat zit er kennelijk vooral in de slaap nog in.
*toen ze nog met het koppie klem tegen “het einde” van de mamma lagen!

Terug
Bovenaan