Vaak last van diarree.

Hallo,
Ik ben nu 5+5 zwanger en ik heb al sinds een paar dagen voor mijn positieve test bijna dagelijks last van diarree.
Een enkele keer wel normale ontlasting gehad.
Is het normaal dat ik behoorlijk last van mijn darmen heb?
Ik heb ook met vlagen last van misselijkheid maar meer last baan mijn darmen.

Meestal gaat zwangerschap meer gepaard met verstopping.
Maar ik zat ook de hele zwangerschap op het randje van diarree. Ging gepaard met enorme buikpijn bij het eten van boerenkool en volkorenbrood en dergelijke. Daarmee ben ik dus getopt. Crackers, beschuit en rijstekoek ter vervanging van het brood gebruikt, de eerste maanden.

Maar als het nog niet heel lang is, is een gewone buikgriep misschien ook nog mogelijk.

Meestal gaat zwangerschap meer gepaard met verstopping.
Maar ik zat ook de hele zwangerschap op het randje van diarree. Ging gepaard met enorme buikpijn bij het eten van boerenkool en volkorenbrood en dergelijke. Daarmee ben ik dus getopt. Crackers, beschuit en rijstekoek ter vervanging van het brood gebruikt, de eerste maanden.

Maar als het nog niet heel lang is, is een gewone buikgriep misschien ook nog mogelijk.
Ik had inderdaad ook gelezen dat het eerder gepaard gaat met verstopping.
Het valt nog wel mee het is hooguit 1 of 2 keer per dag en enkele dagen tussendoor geen last van haha.
Ik moet 24 januari naar de verloskundige dus zal het bespreken als ik er nog last van heb. :giggle:
Bedankt voor je reactie.
Dit is mijn eerste zwangerschap dus ik weet helemaal niet wat ik allemaal kan verwachten

Let er op dat je potentieel wel veel vocht verliest, dus misschien voor de zekerheid ORS aanschaffen. Voor als het misschien ineens erger wordt. (Is bij mij niet gebeurt, dus zal vast wel meevallen.)

Geen enkele zwangerschap is hetzelfde, dus eigenlijk weet niemand echt wat te verwachten. Ik was bijvoorbeeld extreem moe, maar voor mijn moeder er mijn zus was dat geheel geen bekend symptoom. Terwijl het volgens de verloskundige heel normaal is.

De ene zeilt erdoorheen, de ander krijgt vrijwel alle complicaties die kunnen voorkomen. Dus laat je door niemand bang maken, dat een ander iets krijgt, zegt niks over jouw.

Meestal voel je je in het tweede trimester het beste.

Let er op dat je potentieel wel veel vocht verliest, dus misschien voor de zekerheid ORS aanschaffen. Voor als het misschien ineens erger wordt. (Is bij mij niet gebeurt, dus zal vast wel meevallen.)

Geen enkele zwangerschap is hetzelfde, dus eigenlijk weet niemand echt wat te verwachten. Ik was bijvoorbeeld extreem moe, maar voor mijn moeder er mijn zus was dat geheel geen bekend symptoom. Terwijl het volgens de verloskundige heel normaal is.

De ene zeilt erdoorheen, de ander krijgt vrijwel alle complicaties die kunnen voorkomen. Dus laat je door niemand bang maken, dat een ander iets krijgt, zegt niks over jouw.

Meestal voel je je in het tweede trimester het beste.
Ik drink gelukkig wel veel en heb vandaag nog geen diarree gehad haha. Merk wel dat ik meer moe ben en misselijkheid is heel verschillend, de ene dag met vlagen en de andere dag bijna niet. Ik moet gewoon afwachten en ben natuurlijk hartstikke onzeker maar dat zal iedereen wel hebben :giggle: nogmaals bedankt voor je reactie. Groetjes

Terug
Bovenaan