Vaak moeten aanleggen

Hi!
Mijn dochter is net 2 weken oud, en sinds 2 dagen vraagt zij steeds sneller en meer om eten. Van een uur uit elkaar tot om het half uur. Dit begon met vragen tussen 1 á 3/4 uur per keer.
Tussentijds valt ze (ver) in slaap, waarbij ik haar handen, gezicht en scheenbenen stimuleer om wakker te blijven. Dit helpt weinig.
Ik geef haar alleen borstvoeding omdat ik dit genoeg aanmaak en gebruik daarbij beide borsten. Ook laat ik haar regelmatig tussendoor boeren of verschoon ik haar om haar zo wakker te houden.
Voeding met de fles blijft ze wel wakker bij. Helaas spuugt ze dit dan weer sneller uit en bij BV niet.

Ik vraag me af: is dit normaal? En hebben jullie eventueel voedings tips?
 
Zoek maar eens op regeldag(en). Is heel normaal en gaat nog een aantal keren gebeuren. Het zou ook zuigbehoefte kunnen zijn. Gebruik je een speentje? Dan zou je die eens kunnen geven. Bij honger zal ze hem niet accepteren, bij zuigbehoefte zeer waarschijnlijk wel.
 
Klinkt inderdaad als regeldagen. Heel vermoeiend, maar wel nodig. En het gaat weer over :) De 1e regeldagen kunnen al 10 dagen na de bevalling beginnen, dus dat klopt wel met wat je beschrijft. Succes en vooral, niet onzeker worden! Over een paar dagen keert de rust weer terug. 
 
Dit is heel normaal gedrag voor jonge baby's. Baby's drinken van nature kleine beetjes bij de moeder. Hun maagje is nog heel klein, moedermelk is licht verteerbaar en drinken kost veel energie. Dat verklaart het gedrag van je baby waarschijnlijk. 
Wat hierboven ook al wordt benoemd zijn de regeldagen/clusterdagen. Momenten dat je baby steeds aan de borst wil. Dit doen zij om de moedermelk productie te stimuleren en daardoor goed af te stemmen op de hoeveelheid melk die ze nodig hebben om te groeien. 
Deze periodes gaan vaker voorkomen. Belangrijk is om hieraan toe te geven. Neem de tijd voor het voeden. Ga lekker een dagje coconnen met je baby. De melkproductie wordt zo weer bijgesteld waarna je kindje weer snel tevreden zal zijn.
Geniet van je kleintje en van die nabijheid die ze vraagt. Over een half jaar gaat ze op ontdekking uit om de omgeving te onderzoeken. Je hebt dan weer een heel ander kindje! En iets meer tijd voor jezelf haha
 
Terug
Bovenaan