Vaak plassen

Mijn zoontje van 5 is heel makkelijk zindelijk geworden, heeft nog nooit in zijn broek of bed geplast en heeft ivm een vernauwing ruim 2 jaar geleden een circumcisie gehad. Sinds 1,5 week moet hij ontzettend vaak plassen. Vooral in de namiddag/avond soms iedere 5 minuten. Hij heeft geen blaasontsteking: urine deze week 3x gecontroleerd en hij heeft geen pijn of branderig gevoel. We snappen er helemaal niks van en denken dat het gedragsmatig is, hij knijpt ook vaak in zijn broek/plasser. Heeft iemand hier ervaring mee? Tips/adviezen???

Alvast bedankt,
Natasja
 
Hoi,

Mijn oudste dochter Femke heeft ook nog regelmatig "ongelukjes" erbij. Ik maak hier niet zo'n heisa van omdat ik merk datze zich er erg ongemakkelijk bij voelt. Tevens is me idd ook opgevallen dat ze sinds een paar weken later in de middag vaker naar het toilet moet. Vanwege die ongelukjes geef ik haar regelmatig een compliment omdat ze "op tijd" gaat. Ik heb echter niet de indruk dat ze hierdoor vaker gaat, ze moet namelijk telkens echt. Het is ook niet zo dat Femke veel meer drinkt dan normaal waardoor ze meer zou moeten. Volgens mij komt het ook een beetjes door het feit dat ze 's ochtend op school misschien wat minder gaat. Momenteel laat ik het nog een beetje zijn gangetje gaan. Wel blijf ik alert op evt kleurverschil in de urine en "vage" buikklachten.
Op mijn vraag aan de huisarts of er sprake zou kunnen zijn van diabetes antwoorde zij dat dit onwaarschijnlijk was. In dat geval zou Femke veel meer dorst hebben en daardoor veel meer drinken. Dit zou als gevolg hebben dat ze de hele dag door veel meer naar de WC zou moeten gaan.

Succes ermee
 
Drinkt hij ook meer dan normaal, merk je dat ie dorst heeft en isie eerder moe....
Dan zou ik vragen of ze 'm kunnen testen op suikerziekte.... Niet om je bang te maken hoor....... Succes.  
 
Terug
Bovenaan