Vaak veel dorst

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Sinds een paar weken heb ik vaak veel dorst. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Vooral in de namiddag en avond drink ik veel. Waar zal dat aan liggen? Gedurende de dag drink ik toch normaal. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik dit helemaal niet gehad. 's Nachts hoef ik ook niet meer of extra te plassen, dus mijn lichaam neemt het wel goed op.

Groetjes, Wendela (30 wkn zwanger, 2e kindje)

Hoi Wendela,

Tsja, geen idee eigenlijk. Maar het enige wat me te binnen schiet is dat mensen die opeens heel veel gaan drinken soms wel eens diabetes blijken te hebben. Niet om je te laten schrikken ofzo, want ik heb er verder geen verstand van, maar heb je ook niet zoiets als zwangerschapdiabetes? Ik zou het even aan iemand vragen die er wel verstand van heeft, je verloskundige of je huisarts ofzo...

Groetjes van Vennie

Hoi Wendela,

Ik herken het hoor. Ik heb vooral 's nachts erg veel dorst, terwijl ik sinds de zwangerschap meer drink dan normaal.  Het is wel vervelend, want ik word 's nachts vaak wakker van de dorst. Ik weet haast wel zeker dat het komt doordat je lichaam gewoon hard aan het werk is.

Ik zou me er geen zorgen overmaken, maar je zou het even kunnen aankaarten bij je vk de eerstvolgende afspraak (of even bellen). Het is inderdaad mogelijk dat het een andere oorzaak heeft. Het onderzoeken waard lijkt me.

Terug
Bovenaan