vaak wakker 's nachts

Ik heb een vraagje over het doorslapen van mijn zoontje. Hij is nu  5 maanden oud. Tot 4 maanden heeft hij 's nachts een voeding gekregen (borstvoeding). Toen heb ik het afgebouwd (paar keer laten huilen en toen sliep hij inderdaad vrij snel door). Maar nu is hij alweer een paar weken elke nacht wakker. Meestal rond een uur of 4. Soms ligt hij gewoon een beetje te brabbelen en slaapt na een tijdje weer verder, maar soms heeft hij ook echt honger en geef ik hem maar een beetje fles. Daarna slaapt hij verder tot 8.00 uur (dat is dus hartstikke fijn!).

Heeft iemand een idee, hoe ik hem beter kan later doorslapen? Ik heb wel eens iets gehoord over druivensuiker in de laatste fles?
Of moet ik maar gewoon een beetje geduld hebben en zal hij vanzelf vaster gaan slapen.
 
Hoi,
Geef je nog borstvoeding? ik begrijp dat je ook af en toe een fles geeft. Waar ik mee ben begonnen afgelopen week, is rijstebloem in haar laatste fles en dat werkt geweldig. Ze gaat om 20.30 uur slapen tot de volgende ochtend half 7.
Gr jeanette ( mama van vera)
 
Mijne is ook 5 maanden oud en slaapt wel goed door. Ik begrijp dat hij/zij slaapt tot 8 uur als je 's nachts hebt gevoed. Dus hij/zij heeft het niet echt nodig volgens mij. Let op dat je kleine er niet weer aan gaat wennen he. Misschien wil het enkel wat aandacht. (weet niet meer of het nou een jof m was). Ik deed in die tijd 's avonds wat extra geven. Dus i.p.v. om 7 en 11 uur ook nog eens een beetje om 9 uur zodat hij echt vol zat. Dan weet je dat het wakker worden in ieder geval echt niets met honger te maken heeft. Een goed gevulde buik zorgt voor een goede nacht. Rijstebloem kan maar volgens bvorg. is het niet nodig omdat je voeding ook voedzamer wordt. Ik heb het tot nog toe niet nodig gehad. Ook omdat ik dat lastig vind om te combineren met bv.
succes, marijke
 
Ons zoontje (inmiddels 9 maanden) sliep met 7 weken keurig door en had toen geen nachtvoeding meer nodig. Vanaf 10 weken was het helaas weer over. Hij had toen geen voeding meer nodig maar werd wel geregeld gillend of brabbelend wakker. Na 7,5 maand waren we doodmoe en wisten we niet meer wat te doen. Rijstebloem hielp niet bij ons. Dus zijn wij iom onze huisarts vanaf 7,5 maand een schep druivesuiker in de laatste fles gaan doen en sindsdien slaapt hij iedere nacht van 19:00 uur tot de volgende ochtend 07:00 uur (wij doen dus de druivesuiker in de fles van 19:00). Wij dachten ook dat het vanzelf over zou gaan, maar het duurde bij ons wel erg lang en nu blijkt dit voor ons het redmiddel. En een bekende van me heeft hetzelfde gedaan en ook daar werkt het heel goed. We hebben wel allebei een kindje dat wat groter is dan gemiddeld, al vanaf de geboorte. Vandaar dat zij ook problemen hebben met een sterk dalende suikerspiegel. Nou, je weet in ieder geval onze ervaring met druivesuiker, wij willen niet meer zonder zitten. Groetjes Cato
 
Terug
Bovenaan