Vaak wakker worden.

Hoihoi,

Ons zoontje is 18 weken en wordt 's avonds als hij naar bed gaat steeds weer huilend wakker. Hij is wel echt moe (gapen, ogen wrijven) en na een uur slapen-huilen-slapen, valt hij echt in slaap tot de volgende ochtend.
We hebben ook al geprobeerd later naar bed te doen, maar dit heeft geen verschil. Ook op een dag dat we niks gedaan hebben, is er geen verschil.

Herkennen jullie dit? Iemand nog tips?

Groetjes Rianne
 
Wij hebben het zelf niet gehad, maar het klinkt alsof jouw zoon bij het slapen gaan gewoon even de dag moet verwerken en dan huilen ze veel. Het is zo'n beetje een huiluurtje zal ik maar zeggen. Bij ons viel dat altijd onder het eten in het begin.
Ik kan alleen maar zeggen dat je moet doen wat jullie het beste lijkt. Dat advies heb ik toen ook gekregen van het cb.
Als je denkt dat het beter gaat door hem erbij te pakken en te troosten, dan doe je dat en anders laat je hem gewoon zelf in slaap vallen en huilt hij dus een tijdje. Daarin moet je je eigen gevoel volgen. De een kan een kindje prima even laten huilen (zo lang hij niet overstuur raakt dan) en de ander kan dat niet aanhoren.

 
Terug
Bovenaan