Vaak ziek, verkouden etc

Beste allemaal,

Onze zoon is altijd vaak ziek geweest. Dit jaar valt het me op dat het echt enorm veel is (in mijn ogen).
Sinds augustus heeft hij 7 keer koorts gehad (met vlekjes, hoesten, soms alleen koorts). Verder is hij sinds september non stop verkouden.
In december heeft hij 3 keer een aantal dagen koorts gehad.

We zijn naar de ha geweest en die geeft aan dat er gewoon veel virussen rondgaan.
Mijn Vraag is, is dit “normaal”?

Hij is van november 2018. Altijd naar de opvang geweest en start na de vakantie met school.
Ik ben gewoon bang om dingen te plannen omdat ik weet dat de kans op een ziek kind groot is.

Er gaan ongeveer 200 verkoudheid virussen rond in Nederland. En met de coronamaatregelen hebben sommige zich rustig gehouden. Vooral de buikgriepen.
Voor weerstand heb je vooral vitamine C en D nodig, voorzover ik weet.
Maar je kan ook bevattelijker zijn voor ziektes als je minder lekker in je vel zit.

Door corona en de lockdowns zijn er de afgelopen jaren minder virussen rond gegaan en zijn mensen minder blootgesteld. Dat komt nu dus dubbel zo hard terug. Volgens mij is half Nederland al maanden verkouden. Klinkt voor mij niet alarmerend. Kinderen pikken alles op omdat hun immuunsysteem nog in ontwikkeling is. 

Ja dat dacht ik ook inderdaad. Kan er redelijk moedeloos van worden maar misschien is het gewoon normaal?.
hij slikt multivitamines, extra d en elke dag een sinaasappel. Zit prima in zijn vel, alleen spanning voor de start van school.

De coronamaatregelen hebben er voor gezorgd dat we de hygiëne extra goed gedaan hebben en nauwelijks ziektekiemen hebben binnen gehad van verkoudheidjes, etc.. dus onze weerstand is nu stuk kwetsbaarder en hygiëne is weer wat meer naar voor corona.  Dus pikken we gemakkelijk weer alles op :s om moedeloos van te worden idd

Terug
Bovenaan