Vaal slapen overdag 10 maanden baby

<p>Mijn dochter is 10 maanden gecorrigeerd. Ze slaapt snachts van 19 tot 8 uur in de ochtend. Vervolgens is zij na 1 tot 1,5 wakker weer erg moe (huilen, mopperen, igen wrijven en nog meer huilen). Dus rond half 10 (soms rek ik toch nog een half uurtje) leg ik haar in bed, vervolgens slaapt ze dan 45 min en wordt weer wakker. Dan 2,5 uur later is ze weer moe en slaapt ze weer een uurtje, om vervolgens na 2,5 uur weer moe te zijn en dan nog een 3e slaapje te doen. Herkent iemand dit? Op de nacht na slaapt ze geen grote rukken maar wel kort wakker tussen de slaapjes door.. zit ik me zorgen te maken om niets? Zijn er meer kindjes van deze leeftijd die dit zo doen? Hoe was dit bij jullie? (Het verlengen van haar slaapjes hebben we al op 100 manieren geprobeerd maar dat lukt niet)</p>

Waarschijnlijk al heel vaak gehoord, met ik denk een fase. Ik herken het vele slapen ook bij mijn zoontje (bijna 11 maanden). Soms denk je weleens van is dat nou normaal? Maar ik ben van mening als hij moe is en dus begint te mopperen/ogen wrijven dat hij gewoon lekker naar bedje moet. Hij zit in de fase van overal aan optrekken en staan en is heel energiek, dus dat hij zoveel slaapt verbaasd mij niets. Hij slaapt soms nog 3 tot 4 dutjes op een dag. Ik zeg lekker aan toegeven en meegaan in zijn ritme op dat moment. 

Terug
Bovenaan