Vaccinatie baby 4 maanden

<p>Afgelopen maandag heeft mijn baby van 4 maanden zijn derde inenting gehad. Hij is sindsdien snel huilerig (wat ik begrijp) maar gelukkig wel van de koorts af.</p><p>Het is alleen dat hij de hele week héél onrustig slaapt. Zowel overdag als 's nachts. Bijna altijd slaapt mijn zoontje diep als hij om 19:00 naar bed gaat maar je kan er bijna de klok op gelijk zetten dat hij na iedere 2 uur gaat huilen en wakker wordt, dus ook 's nachts. Ik probeer overdag mee te slapen maar ook dan slaapt hij niet meer goed...</p><p>Is er iemand die dit herkent na de inenting? Ik twijfel of het daardoor komt of misschien beginnende tandjes. Hij zit erg veel met speeltjes of zijn handen in zijn mond, veel kwijlen en dus huilerig. Ook enorme vieze poepluiers maar ook dit is begonnen na z'n vaccinatie dus ik heb geen idee hoe ik met de situatie om moet gaan/wat ik voor hem kan doen.</p><p> </p>

Wellicht sprongetje of slaapregressie? Merk ook bij mijn zoontje van bijna 4 maand dat hij wat onrustiger slaapt overdag (snachts gaat het gelukkig goed) en hier(van sprongetje en wellicht de slaapregressie) wat last van heeft.
Hij heeft de vaccinatie 2 weken terug al gehad, maar gelukkig weinig last van gehad.

Het kan nog best door de vaccinatie komen. Mijn dochter heeft vaak pas een week na de inenting last, vaak is het maar 1 dag een beetje verhoging(hoewel er vaak gezegd wordt dat het 24 uur daarna zo is). Daarnaast had ze ook enorme poepluiers (fel groene onlasting). Na een week was alles over. 

Wat al eerder is aangegeven, als je twijfelt bel het CB. 

Bij mijn zoontje was het ook na de inentingen gedaan met het slapen, precies zoals jij omschrijft, elke 2 uur wakker. 
Volgens mij had het te maken met een sprongetje. En wat ik ook gelezen had was dat het bij 4 maanden ook slaapregressie kan zijn. Het heeft hier een week of 4/5 aangehouden. Nu zijn we net weer een beetje in het oude ritme. 

Terug
Bovenaan