Vaccinatie Corona

Hoi! Een maand na de bevalling heb ik me laten vaccineren. Ik heb geen klachten verder gehad mbt melkproductie :) alles was gewoon hetzelfde erna

Ik wil me ook binnenkort laten vaccineren. En vroeg me af of t nog uitmaakt moderne of Pfizer ij combinatie met borstvoeding.
Vind het wel spannend, kleine is nu 10 dagen.

Ik heb me laten vaccineren toen mijn zoontje 16 en 17 maanden was. Mijn productie is toen een paar dagen een beetje teruggelopen, maar dat deed het eigenlijk elke keer als ik me minder fit voelde. Wel superblij dat ik zo hopelijk antistoffen mee heb kunnen geven aan mijn zoontje, gezien zijn leeftijdsgroep voorlopig nog niet aan de beurt is voor een vaccinatie. Mijn ervaring is dat het, zodra je je weer beter voelt snel weer helemaal op het oude niveau terugkomt, maar dat je even minder fit voelen dus wel extra zwaar is omdat je kleintje dan ook nog eens extra vaak wil drinken. 

Ik heb 3 weken na de bevalling m'n eerste prik gehad. Op een stijve arm na geen klachten. Ik heb niks gemerkt qua productie, misschien een keertje extra aangelegd, maar die dagen zijn er wel vaker als je op verzoek voedt.
Inmiddels is de kleine ruim 6 maanden en geef ik nog steeds volledig borstvoeding.

Ik denk maar zo: die antistoffen komen ook bij m'n kindje, dus dan heeft hij ook meteen een beetje bescherming mocht hij besmet raken.

Destijds wel overlegd met huisarts en gynaecoloog (ik was namelijk al erg vroeg aan de beurt voor een prik) beiden gaven positief advies (is inmiddels ook de richtlijn).

Terug
Bovenaan