Vaccinatie en borstvoeding

Zijn er vrouwen die, net als ik, een oproep hebben gekregen om zich te laten vaccineren en nog borstvoeding geven? Ik twijfel of ik me nu laat vaccineren. Mijn dochter is 5 maanden en ik geef dus borstvoeding en ben niet van plan op korte termijn te stoppen. In het onderzoek naar het vaccin is de doelgroep vrouwen die borstvoeding geven niet meegenomen, dus de effecten zijn nog niet duidelijk. Wel lees ik dit:
- Op de website van het RIVM: Er zijn geen aanwijzingen dat het vaccin in de moedermelk komt en via de borstvoeding bij het kind kan komen.
- Op de website van La Leche League lees ik dat het zelfs positieve effecten kan hebben op je baby (https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/314-borstvoeding-en-covid-19-vaccin).<br />
Ik ben benieuwd welke keuze andere vrouwen maken en waarom. Bedankt alvast!
 
Aangezien de adviezen op aannames zijn gebaseerd en niet op daadwerkelijke onderzoeken heb ik besloten het nog niet te doen. Pas als er daadwerkelijk uit onderzoek is gebleken dat het vaccin niet bij je kindje kan komen dan sta ik er voor open maar nu nog niet.
 
Hihi lees mijn topic ☺️ ik wilde zelf liever geen pfizer omdat die effecten nog niet duidelijk zijn gezien het een nieuwe techniek is. Ik ben nu uitgenodigd voor de astrazenica, deze is op basis van de “klassieke” vaccinatie methodes dat voelt voor mij iets veiliger. Maar nou las ik dat het maar 3 maand werkzaam is dus zit ik in twijfel of ik hier het risico wel voor moet nemen ?
 
Hi! Even een vraagje Rosave... heb jij je laten vaccineren en ben je doorgegaan met de borstvoeding? Mijn zoontje is nu 4 maanden en ik krijg deze week de vaccinatie. Ik twijfel heel erg of ik moet stoppen met de borstvoeding of toch doorgaan... Voor mijn gevoel ben ik nog niet klaar met het geven van borstvoeding, maar ik zal mij ook moeten laten vaccineren ivm met het reizen met het openbaar vervoer naar het werk. Ben benieuwd naar je reactie!
 
Hoihoi!

Absoluut niet doen, dit vaccin is een medisch experiment en zit in de test fase. Het wordt getest op mensen, en ze hebben nog geen flauw idee wat de kortetermijn bijwerkingen zijn, laat staan de lange termijn. Er zijn ook ontzettend veel miskramen bij gevaccineerde zwangeren vrouwen. Ik zou het dus zeker niet doen!
 
[quote quote=10504284]Hoihoi! Absoluut niet doen, dit vaccin is een medisch experiment en zit in de test fase. Het wordt getest op mensen, en ze hebben nog geen flauw idee wat de kortetermijn bijwerkingen zijn, laat staan de lange termijn. Er zijn ook ontzettend veel miskramen bij gevaccineerde zwangeren vrouwen. Ik zou het dus zeker niet doen![/quote]
Dit is niet waar. Het vaccin is gewoon goed gekeurd, en het is normaal dat als een geneesmidddel of vaccin in gebruik wordt genomen er nog een periode is waarin gemonitord wordt hoe dit gaat. 
Ook is er geen enkele aanwijzing dat er sinds de start van de vaccinaties meer miskramen voorkomen. 


La leche league geeft goede informatie over de bevindingen tot nu toe. https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/314-borstvoeding-en-covid-19-vaccin
 
Terug
Bovenaan