vaccinatie en zwanger worden weet iemand meer??

A

Anoniem

Guest
He Allemaal,

Ik zit met een dilemma. Ga 4 November trouwen en daarna naar Mexico op huwelijksreis. Nu ben ik afgelopen week naar de HA geweest voor een gesprekje over vaccinaties.

Er zijn drie vaccinaties die ze me hebben aangeraden namelijk Hepatites A, DTP en buiktyfes. De accistent van de HA waarmee ik het gesprekje had heeft me gezegd dat als ik de vaccinaties wil halen ik niet zwanger mag worden.

Nu heb ik op internet gekeken en daar staat op dat het geen kwaad kan om de vaccinaties te halen en dan zwanger te worden.

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen ik wil geen risico op mijn vakantie lopen maar ik wil ook mijn zwangerschap niet uitstellen.

Groetjes Ilona

Hallo,

Ik had precies hetzelfde als jij: binnenkort op huwelijksreis en ben met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig.
Heb een gesprek aangevraagd met een arts bij de GGD. Volgens deze arts kon het geen kwaad. Zelfs als je al zwanger bent kun je nog vaccinaties halen.
Bij mij ging het om Hepatitus A en DTP.
Ik heb de vaccinaties dus gewoon gehaald. Ik denk als je op vakantie iets oploopt, dat je dan nog een veel groter probleem hebt.

Groetjes Aslan

Heel erg bedankt voor je reactie nu ben ik toch een beetje gerust gesteld.
Misschien dat ik ook nog wel even ga praten met iemand van de ggd.

Ilona

Terug
Bovenaan