Vaccinatie en zwemmen

Zijn er hier toevallig ouders die hun kindje niet hebben laten vaccineren?
Ik las dat je na de vaccinatie pas met ze mocht gaan zwemmen maar vroeg me af waarom dat zo is.
En hoe doen jullie dat als je kindje niet gevaccineerd is?

Alvast bedankt!
 
Hooi AnoukRoos!
Ik heb mijn kind van 5 maanden nu niet laten vaccineren en ben meerdere keren al gaan zwemmen niks mis mee. 
 
Het gaat er om dat er in het zwembad meerdere kindjes bij elkaar komen. En dus makkelijker kinderziektes aan elkaar geven.
 
Hoi, 
Mijn kindje is er nog niet maar ik ben nooit gevraagd of ik ben gevaccineerd voor het zwemmen, jij wel? Ben ook niet van plan mijn kleintje te vaccineren, aluminium is al onvermijdelijk door wat ze doen met de lucht en wil het niet erger maken door het nog in me kleintje te spuiten ook.
 
 
Wij hebben ons zoontje niet laten vaccineren en gaan dit ook niet meer laten doen. Ik heb nog niet gehoord dat je dan niet mag zwemmen. Niemand heeft er iets mee te maken dat jij de keus hebt gemaakt om niet te vaccineren. Andere mensen zijn huiverig uit onwetendheid. 
 
Ik wil nog even reageren op het aluminium. Dit zit gewoon in water en eten en is niet zoals het metaal aluminium. Het is een ijzer die wij ook nodig hebben, maar niet in grote hoeveelheden.
 
Het advies is om te wachten tot na de eerste vaccinatie (als je besluit om de kleine te vaccineren) doe je dit niet dan kun je gewoon gaan babyzwemmen vanaf n weekje of 6 mits het water daar warm zat is ?
 
@W83, de aluminium wat ze in de lucht spuiten en dan zo in water en grond belanden is niet gebonden zoals het in de natuur voorkomt. 
Aluminium en kwik (zit in vaccines) is gif voor ons (voor elk organisme eigenlijk). Als je vrije aluminium inademt of inspuit gaat het dus binden met iets in je lichaam. Er is al jaren research gedaan op de gevolgen ervan (waaronder vaccines) en ik neem niet de risico terwijl me kleine een goed functionerende immuun systeem heeft. Om ziektes en verspreiding te voorkomen ligt op hygiëne en gezonde voeding. 
 
Terug
Bovenaan