vaccinatie hep b. wat is invloed op zwanger worden?

A

Anoniem

Guest
hoi alle.
ik heb even een vraag.hoop dat iemand me helpen kan. ik moet binnenkort voor me werk de derde vaccinatie  voor hepatitisB gaan halen maar vraag me af of dat geen kwaad kan als we augustus of september voor de echt gaan. heb hem voor mijn werk wel nodig .
weet iemand het?
groetjes

Hoi ester!

Ik moet voor mijn werk ook hep B prikken, nu is mijn collega zwanger en zij heeft na goed overleg (en haar vriend is huisarts) besloten om de prikken nu niet te gaan nemen. Ik geloof dat het risico dat de vrucht hier beschadiging van kan krijgen zeer minimaal is, maar zeer minimaal is toch een kans.
Ik heb de eerste 2 prikken al gehad en moet in september ook de 3e, mocht ik dan zwanger zijn dan ga ik hem niet halen. Wanneer ik dan nog aan het klussen ben haal ik hem wel.

Groetjes!

Hoi meiden,
Ik heb ook een paar jaar geleden de hep.  b vaccinaties gehaald.... Het is dan toch zo dat je er langere tijd tegen beschermt bent, dus de stof die ze inspuiten zit in principe al die tijd in je lichaam.   Als het niet goed zou zijn voor een eventuele zwangerschap dan denk ik dat ze dat (in de foldertjes of op internet) vast wel ergens benoemen en afraden.
Ik denk dus dat het geen kwaad kan om de vaccinatie te halen, zeker als je nu ook nog niet voor het echie gestart bent, maar dit pas over een paar maanden van plan bent.
Als ik jou was zou ik me er eens in verdiepen op het ineternet, is vast wel ergens iets over te vinden,
Succes,
Groet, MOON

Hallo,

Ik weet niet hoe het zit met hep-b..
Ik ben laatst ingeent voor hep- a omdat we ver op vakantie gingen. Omdat ik dus ook wel s zwanger zou kunnen zijn heb ik dit gewoon aangegeven bij de huisarts.
Er zou een bepaalde stof zijn die schadelijk zou kunnen zijn voor de vrucht en de huisarts heeft toen een prik besteld zonder die stof. Dat kan dus ook!
Ik weet niet of dit bij hep-b ook een mogelijkheid is...
Maar zeker de moeite waard om het te vragen.

Groetjes

Hoi,

Ik ben in januari gestopt met de pil, omdat we in mei zouden gaan trouwen. Voor de huwelijksreis heb ik ook prikken moetenm halen waaronder hep b.
Ik heb navraag gedaan de een raad het je af en de ander niet.
Toen ik bij de ggd geprikt moest worden heb ik het hele verhaal uitgelegd.
Dat we al aan het klussen waren enz.
Hij zei dat het geen kwaad kon, en voegde daar aan toe ( en toen was ik om)
Wil je liever hepatites oplopen tijdens je zwangerschap?
Toen was voor mij de keus snel gemaakt.
Ik ben nog niet zwanger ( helaas ) , maar ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

groetjes

hoi alle, bedankt voor de reacties. ik ga mijn huisarts toch maar even bellen voor die derde prik. groetjes

Terug
Bovenaan