Vaccinatie meningokokken

<p>Even een vraagje wil me zoontje van 4 maanden graag laten inenten tegen meningokokken. Dit word standaard gedaan met de 14 maanden maar vind het best een groot risico als ze het krijgen dus wil er graag alles aan gedaan hebben. En meerder verhalen al gehoord waar het flink mis is gegaan. </p><p>Nu krijg ik overal alleen maar antwoorden als het word met 14 maanden gedaan en als je het nu doet zijn de kosten voor jezelf. Iedereen stuurt me ergens anders heen. Consultatiebureau naar huisarts die naar ggd en die weer naar consultatiebureau. </p><p>Ik wil het gewoon ook al moet ik dit zelf betalen dat geld is het me namelijk meer dan waard.</p><p>Iemand die dit ook heeft gedaan of hier meer vanaf weet waar en hoe je het kan laten plaatsen. </p>

Hoi ik heb geen ervaring maar ik zou even met je verzekering bellen of het eventueel vergoed wordt. 
Ik heb laatst de kinkhoest vaccinatie laten zetten en deze zou ik zelf moeten betalen maar ktoen ik deze indiende bij mijn verzekering kreeg ik het volledige bedrag vergoed.

Er zal wel een reden zijn dat de vaccinatie pas met 14 maanden wordt gegeven. Enerzijds omdat de kans heel klein is dat kindjes het daarvoor krijgen. En anderzijds dat kindjes voor sommige vaccinaties wat ouder moeten zijn om te kunnen verwerken. Laat je dus echt goed informeren of het wel al kan met een jongere baby.

Wat xSuzyQ zegt, van die vaccinatie kunnen ze echt goed ziek worden.
Dit treedt meestal 12-14 na het zetten op en ik denk dat zo een jonge baby dit nog niet kan verwerken.
Weet ook niet of je dit wel moet willen.
Ook is heel het vaccinatie programma er niet voor niks en is te dicht op elkaar of tegelijk van alles zetten ook niet bevorderlijk.

Terug
Bovenaan