Vaccinatie mexicaanse griep

Hoi hoi,

Ik wil me even voorstellen en ik zit met een dilemma;
Ik ben 29 jaar en ruim 17 mnd bezig om zwanger te worden wat ook nog steeds zonder enig teken niet gelukt is.....Loop nog in de vruchtbaarheidsonderzoeken met volgende maand een HSG onderzoek, hoop ik......Tot nu toe nog geen afwijkingen gevonden en heb ik een regelmatige cyclus met goed slijm en zwemmende zaadcellen.......dus....????? nog steeds.....
Daarbij werk ik al ruim 10 jaar in de kraamzorg en kom ik nu ook in aanmerking voor de mexicaanse griepprik.......Ben dus aan het uitzoeken naar wat verstandig is en wat er geadviseerd wordt met zwanger worden.....
Ik ben benieuwd of er nog meer meiden hiermee bezig zijn en of jullie ookal nieuws hierover hebben.....
Van de GGD kreeg ik als antwoord dat je met de inenting 8 weken moet wachten met zwanger worden.......Zo'n 3 maanden vanaf nu dus.....en dat valt me behoorlijk zwaar moet ik zeggen......
Wat doen jullie.....

Hoor graag van jullie...

Thanks
Han

Mijn moeder werkt met verstandelijk gehandicapten en moet zich verplicht laten inenten. Dat wil ze niet, want ze wil die troep niet in haar lichaam. Als het niet zou moeten zou ik het niet doen persoonlijk.

Hallo alabama,

Heel toevallig heb ik dit vorige week ook voorgelegd bij mijn gyn.
Ik werk ook in de gezondheidszorg en kom in aanmerking voor de vaccinatie.
Ik heb het aan gyn gevraagd of ik hem mag hebben.
Nu mag ik hem hebben,maaaarrrr dan mag ik 3mnd niet zwanger raken en stoppen ze dus 3 maanden voor ons met de IUI dit is het protocol.
Ze weten namelijk niet de risico's op de ongeboren vrucht en je zou eerder een miskraam kunnen krijgen.
Voor mij dus ook een groot dilemma.Wat te doen??
Maar ik heb besloten het niet te doen.Het zou dan betekenen dat ik 3mnd niet zwanger mag raken.Ik heb al niet zoveel tijd,omdat endometriose over 3mnd weer terug kan zijn,maar vond het ook een moeilijke overweging.

Succes met het maken van je keuze

gr suusje

Hoi Suusje,

Je hebt gelijk, ik vind het ook veel tijd kosten.
Ik heb het nog niet gevraagd in het zkh, maar goed heb al op meerdere plaatsen info gewonnen, dat je inderdaad min 8 weken niet zwanger mag worden....
Ik twijfel verder ook niet aan mijn weerstand, maar aangezien het nieuwe advies van de gezondheidsraad is dat baby's van 0-6mnd niet gevaccineerd kunnen worden, maar dus de huisgenoten wel moeten, kom ik in een tweestrijd met mezelf prive en mijn werk.....werk nl in de kraamvzorg.....Als clienten dit horen kunnen ze misschien wel om een gevaccineerde kraamvz vragen, om de kans op besmetting te voorkomen natuurlijk...

Daarbij heb ik de 17e een HSG onderzoek, wat ook wel de kans op een zwangerschap de eerste maanden verhoogt.....en als het er allemaal goed uitziet wil ik die kans pakken natuurlijk.....tjeetje.....

Eerst maar dinsdag afwachten, en praten met mijn manager....start vaccinatie bij ons is de 20e dus heb nog een week....

Bedankt voor reactie..

Gr Han

Hallo allemaal.
Hieronder een link waarin staat dat je inderdaad 8 weken niet zwanger mag worden na vaccinatie.
http://www.grieppandemie.nl/veelgestelde_vragen?nodeId=491
Zelf kom ik ook in aanmerking voor vaccinatie ivm mijn werk maar heb besloten dit ook niet te doen.
Ik ben nu 3 weken weer aan de pil en nog 5 weken te gaan. Heb geen zin om nog weer langer te wachten om verder te gaan in de MM.

Terug
Bovenaan