Vaccinatie mexicaanse griepprik 1e trimester gehad

Hoi!

Ik werk in de zorg en kreeg vorige week de eerste vaccinatie tegen de mexicaanse griep.
3 dagen later blijk ik zwanger te zijn.
Heb de huisarts bezocht, die bevestigde dat ik mij geen zorgen moest maken. Het vaccin is hoogs waarschijnlijk veilig in het 1e trimester van de zwangerschap. Hebben meer vrouwen dit probleem?

Groetjes

hoi carola

ook ik werk in de zorg en vermoede al dat ik zwanger zou kunnen zijn en heb er toen bewust voor gekozen om me niet te laten vaccineren tot ik zekerheid had.
sorry dat ik je niet kan, ik kan me voorstellen dat je je toch ongerust maakt.
toen ik de eerste keer bij de vk kwam werd mij verteld dat zwangeren in de risicogroep zitten maar pas na de 14de week gevaccineerd mogen worden
dat is toch wel weer tegenstrijdig met wat jou h.a. zegt
ik hoop dat alles goed gaat

groetjes indra

Wat moet je dan doen voor de 2de prik? Neem aan dat je die niet krijgt? Iig ben je straks voor 40% veilig voor de mex.griep. Tja wat het doet met het kindje, geen idee... dat hebben zwangere van 14 wken en ouder ook last van. Is niet voldoende getest, dus ook niet op zwangere van 14w en meer. Ik heb hem wel gehaald. Ik ben 16w5d nu.

Tja het is nu ook niks meer aan te doen. Snap dat je zorgen maakt. Vind het een beetje makkelijk van je ha om dat zo te zeggen, maar goed hij kan ook niet meer aan veranderen. Idd mochten de mensen die bezig zijn zwanger te worden ook niet worden gevacinneerd. Dus ik neem aan dat het een ongelukje was?

Bedankt voor jullie reacties.
Ik neem geen tweede prik nee, een vond ik zelf al erg genoeg, ook al zegt de huisarts dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Ik kan er nu niks meer aan doen en hoop maar dat het goed komt. Huisarts zegt dat het vaccin geen levende of dode ziektekiemen bevat, of virussen, dus ws niet ( heel?) schadelijk voor het vruchtje.
Pfft... We wachten maar af.

Hoi Carole,

Ik denk dat je huisarts bedoeld dat je nog zo pril zwanger bent dat het nog niet veel kwaad kan. Net zoals ze zeggen met alcohol, dat kan de eerste week ook nog niet veel kwaad.
Het blijft toch afwachten voor iedereen of er gevolgen zijn voor het ongeboren kind.
Ik hoop dat je je niet teveel zorgen maakt.

Hoi Allemaal,

Heb helaas een miskraam gehad.
Nooit een hartje zien kloppen ondanks 8 weken zwangerschap.
Vraag me af of het echt komt van de inenting of misschien niet en gewoon net als bij alle ander vrouwen?
Zal er ws nooit achter komen.

Groetjes

Terug
Bovenaan