Vaccinatie nog na 5 dagen?

<p>Mijn zoon heeft vorige week donderdag zijn vaccinaties (2e) gekregen. Daarna eventjes beetje koorts, niets geks, beetje huilerig net als de vorige keer. Maar nu (5 dagen later) lijkt hij nog steeds anders. Ik herinner me dit niet van de vorige keer (hoe snel je zoiets vergeet..) maar kan het na 5 dagen zijn dat hij nog steeds een beetje niet lekker in zijn vel zit?</p><p>- Hij sliep door van 7 tot half 7, nu ineens weer wakker om 23-00 EN om 3 of 5 uur (en ook niet een beetje wakker, echt krijsen en alleen een flesje maakt hem rustig).</p><p>- Hij huilt 'anders' - krijst echt alsof hem iets wordt aangedaan (vooral 's nachts als hij wakker wordt, maar heeft overdag ook van die momentjes). Het is hetzelfde krijsende huilen als hij heeft als hij ziek is ofzo, alleen is hij dus niet ziek.</p><p>- Wil ineens weer 6 of 7 (!!) voedingen, terwijl we al heel lang op 5 zaten en juist overwogen over te gaan naar 4 voedingen in overleg met cb.</p><p>Ben gewoon benieuwd. Het valt ook allemaal samen met oud & nieuw en vuurwerk, en twee weken waarin zijn vader en ik beiden veel thuis waren, feestdagen natuurlijk etc.. dus misschien heeft dit er ook mee te maken (dat merkt zo'n kleintje natuurlijk ook). Maar vind het apart, omdat het altijd zo'n vrolijk mannetje is, heel nieuwsgierig naar alles en iedereen, iedereen krijgt een lach. En we lekker in een ritme zaten.. en ik mis dit een beetje.</p><p>Hij is 5 maanden, volgens de 'sprongetjeskalender' komt er over 3-4 weken pas weer een sprong aan (met 26 weken).</p><p>Oh ja, anti vaxxers hoeven niet perse te reageren.</p>

Hoi 
Hier gebeurde dat ook zaten met 3 maanden al op 4 flessen en na de vaccinatie kwam ie snachts weer voor een fles en soms savonds. Dus soms 6 flessen. Nu bijna 10 en slaapt ie eindelijk weer soort van door. En zitten we op 3 a 4 flessen. Ik heb me er bij neer gelegd. Volgende maand weer vaccinatie.

Ooh nu jij dit zegt, bij ons begon de ellende ook na de vaccinatie en idd ook precies terwijl CB zei je mag wel naar 4 flessen. Ze heeft 1e vacc. niet gehoeven ivm kinkhoest prik bij mij. Ze is nu 14 weken dus wel andere leeftijd, maar precies hetzelfde als jouw verhaal. Sliep al door met 5 weken en nu huilen 's nachts, we moeten er zo vaak uit. Is al sinds 28 december helaas. Ik probeer het maar als fase te zien. 
Ik wijd het eigenlijk wel aan een sprongetje, ondanks dat het bij haar dan 1 week te vroeg begon. Ik zie namelijk veel nieuwe ontwikkelingen, zie jij dat ook? Ik denk dat je die termijnen van zo'n boek niet te strak moet nemen, elk kind blijft uniek toch? 
Wat je zegt over O&N en allebei thuis hebben wij ook gehad. Laten we hopen op weer een normaal ritme nu de vakanties en feestdagen voorbij zijn :) Sterkte!! 

@liesforum hij moest ook de eerste vaccinatie later ivm kinkhoest prik bij mij. Die viel dus ook ongeveer gelijk met een sprong volgens die kalender (hoewel ik toch ook denk idd dat het niet zo nauw luistert). Maar herinner me niet meer dat het toen zo was als nu. Alleen hij sliep toen sowieso nog niet door, dus misschien viel het minder op (wat relaxt dat jouw meisje door sliep al vanaf 5 weken!).
Zie ook veel nieuwe ontwikkelingen hoor, de laatste weken. Dus het kan ook, zoals ik ook beetje denk ergens, een samenloop zijn van alles (drukke feestdagen, knallen met o&n, prikje, en hij is in december ook voor het eerst ziek geweest). Alleen het slapen ging dus voor het prikje wel goed en nu niet meer.
@Suffjuh oh pffff 10 maanden? Sjee ik ga er dan maar aan wennen. Het is echt pittig nu. Hopelijk gaat hij één van die twee avond/nachtflessen binnenkort alsnog overslaan weer. Dat zou al een stuk schelen! Respect hoor dat je het zo lang volhoudt al. Ik vind het zo bizar hoeveel meer je volhoudt als je erin zit, terwijl je van tevoren denkt dit houd ik nooit vol.

Tip kan nog zijn om een van de nachtflessen te verkleinen, dus niet volledige flessen te geven. Als ze bij ons nu echt 's nachts wil geef ik 90 cc. Kans is dan groter dat ze die makkelijk kan missen! 
Was ook de tip van CB toen ze zeiden ga maar naar 4, en als ze 's nachts komt klein flesje.. 

Ik herken me er volledig in. Alleen hebben wij een dochter en is de 2e vaccinatie afgelopen vrijdag gezet ?. 
Opeens meer voedingen per dag en niet meer doorslapen (en 's nachts dus vaker gevoed willen worden). Ik geef borstvoeding en de kortere nachten met meer voeden hakken er wel in bij mij. 
Hopelijk komt ze snel weer in haar oude ritme en jouw zoontje ook. Succes nog even met de nachten. 

Oh dat is voor jou ook pittig zeg! Wij geven kv dus kunnen in ieder geval verdelen.. maar hoop toch dat het snel weer terug gaat naar hoe het was voor ons allebei ??. Elke nacht is er weer eentje dichterbij het moment dat het over is zeg ik telkens maar tegen mezelf ?.

Terug
Bovenaan