Vaccinatie pijn

Goedenmiddag
Vandaag heeft onze kleine meid de eerste 2 prikjes gehad, ze is nu 3 maanden. Hoe hebben jullie dit verlicht? Ik heb dr lekker bij me liggen en masseer dr beentjes. Melk drinken vind ze prima. Ze is erg huilerig wat ze anders nooit is maar dat is echt van de prik. Paracetemol evt als er koorts komt maar dat is er nog niet. Volgesmij kan je niet heel veel behalve alle aandacht geven. Maar mischien iemand nog andere tips..

Veel kan je inderdaad niet doen denk ik. Onze kleine meid heeft na haar eerste prikjes bijna de hele dag op mij geslapen. Wanneer ik ze probeerde wegleggen, begon ze te huilen. Dus gewoon gezellig veel knuffelen vandaag lijkt me het beste ?‍♀️

Als ze huilerig is, is er mogelijk toch een ongemak of pijn en kan paracetamol verlichting geven, hoeft niet alleen bij koorts. Dan kan ze in ieder geval lekker rustig bij je slapen..

Ons is vorig jaar aangeraden de prikplek juist niet te masseren, omdat dat de pijn verergert. Beentjes wel in beweging houden. 
En eens met Januarimamma, een paracetamol kan ook helpen als er geen koorts is. Al zie je dan wel minder goed of er koorts optreedt. 

Ze moeten er even doorheen, als het goed is gaat het morgen of overmorgen alweer wat beter. Mijn dochter kreeg van die dktp prikken altijd een dag hoge koorts, erg naar om te zien. Ze sliep gelukkig wel veel. Je weet dat je het doet omdat je het goede wilt doen, maar ik vond het altijd wel zielig. 

Lekker in een warm badje en knuffelen als ze verdrietig is. En van de prikplekjes afblijven. Masseren is lief bedoelt, maar doet waarschijnlijk gewoon zeer

Alles goed gegaan na de vaccinatie. 2 daagjes beetje moe en huilerig maar geen extreme hoge koorts gelukkig. Nu nog beetje moe maar is ook niet niets voor zn klein lijfje.

Terug
Bovenaan