Vaccinatie tegen de mexicaanse griep

Hey Meiden,

Binnekort komt er een vaccinatie tegen de mexicaanse griep.
Ze zeggen dat zwangere vrouwen meer risico lopen om ernstiger ziek te worden.
Zouden jullie je laten vaccineren???
Ik heb namelijk geen idee, nu zou ik zeggen nee want ik weet niet wat voor troep er dan in mijn lichaam gespoten gaat worden....
En wat dat voor gevolgen voor de baby zou hebben.

Wat is jullie mening??

Liefs Zonnetje
9 wkn

hoi zonnetje,

ik zou eerst achterhalen wat ze precies injecteren,
aan de hand daarvan zou ik een keuze maken.

kan de mexicaanse griep schade aanbrengen bij je kindje?

groetjes wendy

Toevallig stond er vandaag in de regionale krant een stukje over het gebruik van tamiflu bij zwangere.
Na onderzoek in Engeland en nu ook in Nederland wordt dit afgeraden omdat de gevolgen voor de baby niet bekend zijn . E is een ander middel op de markt wat niet door je bloed wordt opgenomen en daardoor ook minder schadelijk zou zijn voor de baby. Bij het inenten wordt een levend vaccain ingespoten en of dat nu zo gezond is voor de baby?? Ik zet er mijn vraagtekens bij.
Gewoon even navragen bij je huisarts of verloskundige.

Hey,

Ik heb het van de week gevraagd aan mjn verloskundige maar zij weet het zelf ook niet.
Omdat het allemaal nog zo onduidelijk is of die prik wel goed voor je is...
Ze weet zelf ook niet of ze zelf wel die prik zou nemen....

Hi,

Ten eerste: het is geen Tamiflu waarmee je ingeënt zou worden. Tamiflu is een virusremmer.

Ten tweede (en dat zeggen de virologen): het is inderdaad niet bekend of de inenting schadelijk voor de baby kan zijn, maar bij dierproeven is dit niet gebleken.

Ik heb vorige week een gesprek gehad met mijn huisarts. Zij vertelde me dat de hype die er nu is, mede veroorzaakt wordt door de makers van de middelen. Jarenlang hadden zij een middel wat niet goed verkocht (ik heb aangenomen dat het over de Tamiflu ging) en nu hebben zij als enige een middel wat helpt. Daarom wordt er zoveel ophef gemaakt in de media, want dat is goed voor de verkoopcijfers. Op dit moment is de Mexicaanse Griep gewoon mild en kan deze net zo veel kwaad als een gewone griep. Ik vroeg haar naar de vergelijking met Q-koorts, omdat ik deze zelf heb gehad een paar weken voor mijn zwangerschap en zij zegt dat we ons daar veel drukkker over zouden moeten maken. Ik ben zelf van de Q-koorts heel erg ziek geweest en heb een forse kuur gehad.

Ik ga dus heel erg op de huisarts af. Zij houdt de berichten goed in de gaten en gezien mijn gevoeligheid van luchtweginfecties zal ze alles goed in de gaten houden. Als zij vindt dat het beter is te enten, dan doe ik dat. Als zij zegt dat ik het niet moet doen, dan doe ik het niet. Ik vind zelf dat ik zelf te weinig medische kennis heb, om er zelf een oordeel over te geven.

Succes met alle beslissingen.

Ik vind ook dat er best veel ophef over wordt gemaakt...
Als je je bezorgd maakt, kun je er het best voor zorgen dat je weerstand goed is.
Dus voldoende fruit, groenten, beweging (buiten) en echinaforce voor de weerstand gaan slikken.
De "gewone" griepgolf komt er ook weer aan en daar kun je net zo ziek van worden. Maar heb jij een sterke weerstand dan wordt je niet zo gauw ziek hoor!

Het vervelende is alleen dat je als je zwanger bent juist vatbaarder bent. Ben bij de eerste twee juist behoorlijk ziek geweest van een griepje. Je weerstand is gewoon lager. Hoe goed je jezelf ook verzorgd. Daarom zijn we ook een risicogroep. Vind inderdaad ook dat er niet teveel ophef over gemaakt moet worden. Maar als iedereen gevaccineerd moet worden? Wat doen we dan? De gevolgen voor het ongeboren kind zijn immers nog onbekend. Dilemma!

Terug
Bovenaan