vaccinatie

Hoi iedereen,

Ik heb toch nog een vraagje over de vaccinaties. Ik heb de indruk, maar weet het niet zeker, vandaar mijn vraag, dat kinderen in Nederland net zoveel inentingen krijgt. Kan iemand mij vertellen hoe het bij jullie precies zit ? Ik kan mij daar een beetje op baseren. Mijn vriend is nederlander en hartstikke gezond.

Hier in Belgie gaat het zo:
2 maanden:
prik voor,
Polio
Difterie
Tetanus
Kinkhoest
Haemophilus influenzae B (hersenvliesontsteking)

3 maanden:
+ hepatitis B

12 maanden:
Mazelen
Bof
Rode hond (rubella)
Meningokokken type C

En dan de dingen die herhaald worden natuurlijk.

Dat is toch enorm veel ! Polio is de enige die verplicht is.

Hoe zit het in Nederland en wat denken jullie erover.

Groetjes Griet.
 
hier heb je met 2, 3 en 4 maanden (en dan ook nog bij 1 jaar ofzo) DKTP en Hib, dat is diferie, kinkhorst, tetanus en polio en hepatitus b.

Daarna krijg je de BMR prik, bof mazzelen en rode hond.
 
In Nederland wordt volgens mij tegen dezelfde ziekten gevaccinneerd. In één prik zitten aan aantal vaccins. Zo zit in de DTKP-prik: difterie, tetanus, kinkhoest en polio.
 
hoi

bij ons is het zo

2 maanden: DKTP en Hib (evt hep B)

3 maanden: DKTP en Hib

4 maanden: DKTP en Hib (evt hep B)

11 maanden: DKTP en Hib (evt hep B)

14 maanden: BMR en Men c

4 jaar: DTP en aK

de hep b kom je alleen in aanmerking als moeder drager is van hep b virus of als vader in een land is geboren met hoog hep b gehalte.

Het zijn ind veel prikken ik heb zoiets van ze zijn er niet voor niks dus ja laat ik mijn kind wel alle inentingen geven.

En hier in ned is geen enkele vaccinatie verplicht.

doeiiii

9 jaar: DTP en BMR
 
oh ja, in nederland krijgen we in 2005 de nieuwe dktp prik, maar die hebben jullie in belgie volgens mij al, de oude prik (die nog gegeven wordt) heeft veel meer bijwerkingen dan de nieuwe.
 
Terug
Bovenaan