Vaccinatie

Hoi allemaal,

Eva( 12 weken) heeft vandaag haar eerste vaccinatie gehad. Over 6 weken krijgt ze de tweede. Hoe gaat dat nu precies in Nederland?. Ik las gisteren op het internet om natte washandjes op het beentje te leggen of het beentje masseren etc......Maar hier werd mij duidelijk gezegd om ...absoluut..niets te doen. Ik zou graag willen weten hoe dat bij jullie nu gaat

groetjes Yamila
 
Hoi Yamila,

Mijn zoontje is nu 3 mnd. en heeft 16 dec zijn 1e prik gehad, er is mij niet veel geadviseerd, alleen dat als hij er erg veel last van had of verhoging had, mocht ik hem een paracetamol-zetpilletje geven. En dat je moet 'fietsen' met de beentjes, omdat de prik in de spiermassa gezet wordt en daardoor kan je kindje spierpijn krijgen... Uiteindelijk heeft hij aleen veel last gehad van de prik zelf, maar achteraf viel alles mee.

Succes Groetjes Linda
 
Hoi,
Ons zoontje heeft vorige week ook zijn eerste prikje gehad en omdat het de nieuwe prik is met minder bijwerkingen was het ook niet nodig om iets te doen om de pijn te verzachten. Gelukkig heeft hij nergens last van gehad.
Mijn schoonzusje had mij echter wel de tip gegeven om yoghurt op het beentje te smeren direct als de spuit gezet was. Heeft iets te maken met het zuurgehalte geloof ik. Bij haar jongens heeft dit in het verleden erg goed gewerkt.
Succes in de toekomst.
 
Hoi

Mijn dochtertje is ondertussen 6mnd en heeft al weer 3 vaccinaties achter de rug. Bij al die keren heb ik het beentje gemasseerd kort na de prik. Vaak begon ze na 1 1/2 uur te huilen van de pijn en dan legde ik een nat washandje op de plek en kreeg zij een paracetamolzetpil van 60 mg met goed resultaat. Vanaf de 3 mnd mogen ze 120 mg paracetamolzetpil ik heb gewoon 60 mg gegeven endit was voor haar ook voldoende.

succes Groetjes Angeline
 
Hoi,

Ik heb arnicazalf gesmeerd op de plek van de prik. Dit op aanraden van het consultatiebureau. Dit gaat de stijve spieren tegen. Helpt erg goed. En een zetpil tegen de koorts.

gr. Esther
 
Op de plek waar de prik is gezet, mag je niet iets kouds zoals een washandje leggen. Dan kan de vloeistof zich nl niet goed verspreiden. Om te voorkomen dat de plek pijnlijk wordt, kan je deze na de prik masseren met RSI gelei van VSM. Werkte bij onze dochter erg goed! Een paracetamol gaven wij omdat ze een paar uur na de prik echt heel hard aanhoudend huilde. Dit schijnt niet meer te gebeuren met het nieuwe vaccin.
 
beentje masseren direct na de prik, zodat de entvloeistof daar niet ophoopt.. wij doen het elke keer en het helpt heel goed. juist geen koude compressen want dat maakt dat de vloeistof stugger wordt en dat moet juist niet... voor evt hoge koorts of pijn/huilen eenparacetamol..

sterkte.. en succes
 
Vreemd he ik kreeg wel het advies een koud washandje op de plek te leggen op het CB....Fijn he dat ze allemaal op 1 lijn zitten...Heb dat dus wel gedaan en mijn dochter heeft er weinig last van gehad en heeft ze alle 3 al gehad,...Het is ook erg verschillend per kind.
 
Terug
Bovenaan