Vaccinaties

Mijn zoontje is geboren op 18 augustus 2015. 8 weken te vroeg. Ik wist pas bij 31 weken dat ik zwanger was, 4 dagen later ben ik al bevallen.

Fynn is nu 10 weken en heeft op 15 oktober zijn eerste vaccinaties gehad. Sinds die tijd is hij veranderd. Het was een makkelijke baby maar is nu erg huilerig, slaapt 's nachts niet veel (is wakker om 3 uur terwijl die normaal van 11 tot 4 rustig kon slapen).

Kan dit komen door zijn vaccinaties of zou het gewoon een sprongetje zijn? Zijn er meer mama's die dit gemerkt hebben? Ik zie zoveel verhalen dat moeders de kinderen niet meer inenten om diverse redenen. Ik weet nu niet of ik me zorgen moet maken of dat het een normale reactie is. Dinsdag heb ik een telefonische afspraak met de kinderarts en dan vraag ik zeker haar opinie nog maar ben wel benieuwd wat de medemama's denken...

liefs!

Beste Kmbr,

Begrijpelijk dat je je zorgen maakt over je zoontje. Iedere ouder maakt zich zorgen om zijn kinderen en met zo'n start helemaal. De oudste van mijn zus was ook veel te vroeg en ik weet nog goed hoe veel zorgen wij ons allemaal maakten. Nu is dat trouwens een grote, sterke, slimme jongen, dus alles in orde.

Wat betreft je zorgen over inentingen: hier doen veel verhalen over de ronde. De studies de een verband aantoonden tussen inentingen en gedragsproblemen zoals autisme zijn achterhaald. Er zijn zelfs nieuwe studies die aantonen dat die eerdere studies NIET klopten. Inentingen zijn enorm belangrijk. Niet alleen voor je eigen kind, maar ook voor kindjes in de omgeving. Sommige inentingen (bijvoorbeeld mazelen) krijgt je kind pas later. Tot die tijd is het belangrijk dat je kind niet met mazelen in aanraking komt. Dat komt hij ook niet, als de oudere kinderen om hem heen al wél ingeënt zijn. Zo creëren we met zijn allen een veilige omgeving, waarin we onze kinderen beschermen tegen gevaarlijke ziekten.

De ziekten waartegen je kind wordt ingeënt zijn geen griepjes die je even moet uitzieken! Het zijn ziekten waaraan (in het verleden) kinderen aan overleden.

In mijn omgeving is een klein kindje erg ziek geworden, doordat een ANDER, ouder kindje niet was ingeënt tegen de mazelen. Hij heeft hiervoor op de intensive care moeten liggen. Iedere ouder maakt natuurlijk zijn eigen keuzes, maar in dit geval... Laat je alsjeblieft goed voorlichten over het belang van vaccinaties!

Bespreek je zorgen vooral met de kinderarts. Het huilerige gedrag kan aan van alles liggen. Sprongetje, krampjes, reflux... Baby's veranderen voortdurend. Misschien is er iets in de omgeving veranderd wat hij gewoon nog aan het verwerken is?

Sterkte met de zorgen, maar vooral veel geluk met baby Fynn!

Hoii

ik heb 2 kinderen de eerste heb ik laten vaccineren.. Bij de tweede ben ik toch op onderzoek uitgegaan en ik doe het nooit meer voor m'n kinderen echt never nooit..

er zit bijna alleen maar gevaarlijke spul in dat kan toch nooit goed zijn voor alle baby's

Mijn jongste heeft geen vaccinaties gehad en hy is nog geen een keer ziek geweest..

Bij mijn volgende neem ik ook geen vaccinatie voor mijn baby

ik vind dat het niet nodig is..

Mijn advies stop er mee het is echt beter voor je kind ..

ieder zijn/haar eigen keus natuurlijk  maar ga eens op onderzoek uit en je zal er echt van schrikken..

groetjes nada

ben ik even vergeten bij te zeggen er zijn ook kindjes aan de inentingen overleden.. Dus het is hoe dan ook risico..

Ik heb er gewoon bewust voor gekozen het niet te doen want mijn eerste was na elke vaccinatie gewoon echt ziek.. Nachten niet geslapen etc.

veel succes met jullie kinderen niet inenten en lekker ziek laten worden. Wie weet wat vluchtelingen en asielzoekers mee brengen en dan is jullie kindje de dupe, omdat je je laat meeslepen in de nieuwe trend van de eigenwijze moeder spelen en kind niet laten inenten.

Terug
Bovenaan